» اجتماعی » ضرورت همکاری نهادها در پیشگیری از جرم 
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی مطرح کرد:

ضرورت همکاری نهادها در پیشگیری از جرم 

مهر 10, 1403۰:۲۰ ق٫ظ 20

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: استفاده از ظرفیت تمامی نهادها، مراجع علمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در امر پیشگیری از وقوع جرم، ضرورتی .اجتناب‌ناپذیر است

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»با اشاره به کمبود کادر قضایی و اداری در آذربایجان غربی گفت: علی‌رغم جذب‌های خوبی که در سه سال اخیر صورت گرفته، باید برای حجم زیاد پرونده‌ها و کار قضایی، راه‌حلی اساسی پیدا کرد.

وی با اشاره به راهکارهای موثر برای بهترین شیوه و درمان، پیشگیری از وقوع و ورود جرم است و باید در این خصوص از ظرفیت‌های غیر قضایی و واحدهای صلح و سازش و متولیان امور استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به اقدامات پیشگیری از جرایم، به ویژه جرم سرقت، پرداخت و اظهار داشت: در بحث پیشگیری، به طور مثال در جرم سرقت، آسیب‌شناسی انجام شد و ملاحظه شد که بخشی از این جرم توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های دستگاه قضایی، کمپ نگهداری معتادان متجاهر افتتاح و تجهیز شد و در حال حاضر ۷۰۰ نفر از این افراد در این کمپ نگهداری می‌شوند. با این اقدام، سرقت‌های خرد به تناسب کاهش یافته است.

عتباتی در ادامه تأکید کرد: اقدامات پیشگیری از وقوع جرم باید واقع‌بینانه و در مقام عمل مؤثر باشند. از این رو، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم باید دائماً فکر و ایده تولید کند و با نشست با صاحب‌نظران، ضمن ریشه‌یابی مشکلات، دنبال اتخاذ تدابیر پیشگیرانه باشد و از ظرفیت نهادها و ادارات استفاده کند و تکالیف قانونی آن‌ها را در امر پیشگیری از جرایم خواستار شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: بیت‌المال برای دستگاه قضایی بسیار اهمیت دارد و باید تدابیری برای حفظ حقوق بیت‌المال در تمامی دستگاه‌ها صورت پذیرد و ترک فعل در این خصوص پذیرفتنی نیست.

وی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت تمامی نهادها، مراجع علمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در امر پیشگیری از وقوع جرم، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

عتباتی با اشاره به اینکه اعتقاد بر این است که کار در عمل و اجرا خود را نشان دهد، از معاونت اجتماعی و پیشگیری خواست تا عملکرد ۶ ماهه اول را کامل مرور کرده و عقب‌افتادگی از اهداف برنامه‌ها را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×