» پیشخوان » علائم مسمومیت ۲۰ دانش‌آموز چهاربرجی را راهی درمانگاه کرد
پیشخوان - چهاربرج - میاندوآب
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب:

علائم مسمومیت ۲۰ دانش‌آموز چهاربرجی را راهی درمانگاه کرد

دی 19, 1402۱:۲۰ ب٫ظ 60

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب گفت: حالت تهوع و شکم‌درد خفیف حدود ۲۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در چهاربرج را راهی درمانگاه کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، امسال پس از حدود شش سال وقفه با دستور رئیس‌جمهور توزیع شیر رایگان برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مدارس کشور آغاز شد.

در راستای این طرح قرار است شیر برای هفته‌ای دو روز و در مجموع ۷۵ وعده توزیع شود.

این طرح باهدف ارتقای سلامت و تغذیه مناسب دانش‌آموزان انجام می‌شود و بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه، دولت مکلف به اجرای آن برای پنج سال آینده است.

اما در این‌ بین اخباری دررابطه‌با مسمومیت دانش‌آموزان در چهاربرج پس از توزیع شیر رایگان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

علت مسمومیت مشخص نیست

انتشار این خبر سبب واکنش رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب شد و یوسف روستا به خبرنگاران گفت: پس از توزیع شیر رایگان در یکی از مدارس شهر چهاربرج که بیش از ۱۸۰ دانش‌آموز دارد، حدود ۲۰ نفر از دانش‌آموزان دچار علایم حالت تهوع و شکم‌درد خفیف شده بودند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب افزود: این دانش‌آموزان سریعاً به مراکز درمانی انتقال و همگی به‌صورت سرپایی درمان و مرخص شدند و خوشبختانه مشکل خاصی وجود نداشت.

وی با اشاره به نمونه‌برداری از شیرهای توزیع شده، اظهار کرد: نمونه‌ها نیز آزمایشگاه ارسال شده و منتظر دریافت جواب و یافتن علت مسمومیت دانش‌آموزان هستیم.

شیر رایگان بین ۳۶۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی آذربایجان غربی توزیع شد

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی گفت: پس از توقف ۶ساله، طرح توزیع شیر رایگان در سطح مدارس مقطع ابتدایی باهمت دولت از نو آغاز شده و در حال اجرا است.

علی مطهری افزود: این طرح با مشارکت ادارات کل آموزش‌وپرورش، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، استاندارد، دانشگاه علوم پزشکی و با حمایت ویژه از سوی استانداری آذربایجان غربی به مرحله اجرا رسیده و از امروز به‌صورت رسمی آغاز شد.

وی اظهار کرد: طرح توزیع شیر رایگان برای ۳۶۰ هزار و ۷۶۴ دانش‌آموز مقطع ابتدایی در سراسر استان اجرا می‌شود و امیدواریم با موفقیت تا پایان سال تحصیلی برگزار شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی گفت: برنامه ویژه آموزش‌وپرورش، توجه به مدارس دولتی و ارتقای این مدارس از هر نظر است که در همین راستا هم توزیع شیر رایگان با اولویت این مدارس انجام می‌شود.

بررسی‌های خبرنگار ما نیز نشان می‌دهد که حال دانش‌آموزان خوب بوده و خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

در آذربایجان غربی از ۱۷ دی‌ماه طرح ملی توزیع شیر رایگان به‌صورت هم‌زمان در مدارس ابتدایی استان شروع شد.

انتهای خبر/

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×