» اجتماعی » فاصله غیرمجاز بیشترین تخلفات جاده‌ای آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان

فاصله غیرمجاز بیشترین تخلفات جاده‌ای آذربایجان‌غربی

فروردین 6, 1403۱۰:۰۹ ق٫ظ 50

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طبق آمار ارائه شده از مرکز مدیریت راه‌های استان، فاصله غیرمجاز با بیش ۴.۳۹ درصد همچنان در صدر تخلفات جاده‌ای استان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌ رک»؛ ایرج دست‌نشان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته که زمان آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ است تا پنجم فروردین سال جاری در مجموع بیش از ۶ میلیون و ۲۶۳ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان تردد کردند.

وی تصریح کرد: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون طبق آمار ثبت شده توسط دوربین‌های نظارتی تردد در ورودی و خروجی‌های استان از مرز یک میلیون گذشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه  از آغاز طرح نوروزی متوسط درصد تردد وسیله نقلیه سنگین ۷.۴۲ درصد است، عنوان کرد: طبق آمار ارائه شده از مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان غربی، فاصله غیرمجاز با بیش ۴.۳۹ درصد همچنان در صدر تخلفات جاده‌ای استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: لازم است رانندگان از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند، زیرا سفر ایمن مستلزم عمل به قوانین ترافیکی است.

دست‌نشان با اشاره به اینکه متوسط تردد ساعاتی در استان ۲۲۳ خودرو در ساعت است، اظهار کرد: در ۱۱ روز گذشته از اجرای طرح نوروزی ، ساعت بین ۱۷ تا ۱۸ اوج ساعات تردد در جاده‌های آذربایجان غربی است.

وی ادامه داد: همچنین از آغاز این طرح به ترتیب خودرو های سواری و وانت‌بار با بیش از پنج میلیون و ۷۹۸ هزار تردد بیشترین میزان تردد را در جاده‌های آذربایجان غربی دارند.

دست‌نشان تصریح کرد: همچون روال روزهای گذشته محور ملکان به میاندوآب با ثبت ۱۸۹ هزار و ۷۸۸ تردد، پرترددترین محور استان از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ است.

وی با اشاره به اینکه در تمام محورهای مواصلاتی استان به همت تلاش نیروهای راهداری، تردد در جریان است، افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در برخی محورهای مواصلاتی استان از تمامی رانندگان درخواست می‌شود برای داشتن سفر ایمن با سرعت مجاز رانندگی کنند.

دست‌نشان عنوان کرد: رانندگی در شرایط برفی و بارانی کاملا متفاوت است بنابراین از رانندگان درخواست می‌شود قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی بیان کرد:

سرنشینان در قب ماشین باید به بستن کمربند اهتمام جدی داشته باشند که در هنگام تصادف تلفات جدی به آنان وارد نشود بنابریان و اعمال قانون برای آن دسته از خودروهایی که این نکته را رعایت نمی‌کنند تشدید شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این موارد رانندگاهی که قصد تردد در جاده‌های استان را دارند قبل از حرکت بازدید کلی از خودرو به عمل آورده و از سالم بودن بخاری، لاستیک، پرف‌پاک‌کن و تهویه خودرو، اطمینان حاصل کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×