» اخبار استان » فعالیت وزنه‌برداری بانوان ارومیه‌ای تعطیل شد
اخبار استان - تیتر یک - گفتگو - ورزش
رئیس هیات وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی:

فعالیت وزنه‌برداری بانوان ارومیه‌ای تعطیل شد

بهمن 7, 1402۰:۰۷ ق٫ظ 60

رئیس هیات وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی گفت: با وجود استعدادها و ظرفیت‌های فراوان، فعالیت وزنه‌برداری بانوان ارومیه‌ای به دلیل نبود سالن اختصاصی تعطیل شد.

بابک مرادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»،  با اشاره به اینکه از سال 92 تا 96 که مسئولیت هیات وزنه‌برداری را بر عهده داشته، ۱۱ هیات در سطح استان فعال بود، اظهار داشت: این در حالی است که طی این سال‌ها بیشتر هیات‌های ورزشی با کم‌کاری مدیران سابق به تعطیلی کشیده شده و هم‌اکنون تنها دو هیات نیمه‌فعال در شهرهای مهاباد و ارومیه وجود دارد.

وی تصریح کرد: در سال‌هایی که بیشتر هیات‌های ورزشی در استان فعال بود، برای نخستین مرتبه در تاریخ وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی، مقام نخست تیمی جوانان کشور به میزبانی اردبیل، نصیب استان شد و علی عالی‌پور به اردوی تیم ملی بزرگسالان راه یافت.

رئیس هیات وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از ۲۹ تیر امسال که بار دیگر ریاست این هیات ورزشی را برعهده گرفته و برنامه بازدید از هیات‌های راکد و بدون فعالیت در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در این رابطه از شهرهای شمالی استان شامل سلماس، خوی، شوط و ماکو و از شهرهای جنوبی استان شامل میاندوآب و پیرانشهر بازدید به میان آمده است.

مرادزاده در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای مسابقات گرامی‌داشت دهه مبارک فجر و شهدای امنیت و موادمخدر خاطرنشان کرد: این مسابقات با حضور استان‌های برتر وزنه‌برداری کشور به میزبانی مهاباد و یا ارومیه برگزار شده و زمان و مکان دقیق آن به زودی مشخص می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات هیات وزنه‌برداری در استان گفت: متاسفانه سالن وزنه‌برداری ارومیه در دوره هیات قبلی در یک روز تعطیل تخیله و تمامی وسایل وزنه‌برداری به خارج از سالن انتقال یافت و این عمل غیرقانونی و اخلاقی سبب شد که در حدود یک میلیارد و نیم از تجهیزات این ورزش ناپدید شود.

رئیس هیات وزنه‌برداری اظهار داشت: همچنین سالن وزنه‌برداری تختی ارومیه در سال 94 و در دوره مدیریت بنده زیرسازی و نقاشی شده و سیستم بهداشتی و دفتر آن با هزینه‌کردی بالغ بر 500 میلیون تومان راه‌اندازی شد اما هم‌اکنون در اختیار هیات بوکس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که سالن ارومیه یکی از سالن‌های استاندارد وزنه‌برداری کشور به شمار می‌رفت.

مرادزاده تصریح کرد: متاسفانه هم‌اکنون به دلیل نبود سالن اختصاصی وزنه‌برداری در ارومیه، فعالیت در حوزه بانوان با وجود استعدادها و ظرفیت‌های فراوان به تعطیلی کشیده شده است.

وی بیان کرد: همچنین با وجود اینکه مکاتبات با رئیس جدید اداره ورزش و جوانان ارومیه در مورد سالن انجام و قول مساعد برای بازگرداندن سالن به وزنه‌برداری داده شده است اما با گذشت چند ماه، تاکنون کاری صورت نگرفته است.

رییس هیات وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی با اشاره به سایر مشکلات این هیات ورزشی گفت: اخیرا برای انجام استعدادیابی مکاتباتی با اداره کل ورزش و جوانان استان انجام شده اما متاسفانه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مانع استعدادیابی رشته وزنه‌برداری در مدارس استان شد.

وی در ادامه اظهار داشت: هم‌اکنون از جمله نقاط قوت این هیات ورزشی می‌توان به افتتاح سالن ورزشی وزنه‌برداری در آبان امسال در اشنویه و راه‌اندازی انجمن کراس‌فیت استان و فعالیت‌های چشمگیر در مدت‌کوتاه به ریاست سهیل دیزج‌نژاد اشاره کرد که خود نوید روزهای خوشی را در سالیان آینده خواهد داد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×