» پیشخوان » فعالیت ۵ هزار نفر فرش‌باف در میاندوآب
farsh
پیشخوان - میاندوآب
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اعلام کرد:

فعالیت ۵ هزار نفر فرش‌باف در میاندوآب

مهر 28, 1402۹:۲۵ ق٫ظ 40

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب گفت: در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر در حوزه فرش و قالیبافی در این شهرستان فعالیت دارند که نیازمند حمایت جدی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، رضا بهروزی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر با اشاره به اهمیت صنعت فرش و قالیبافی در میاندوآب، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر در حوزه قالیبافی در این شهرستان فعالیت دارند که نیازمند حمایت جدی هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با بیان اینکه فرش‌بافی هنری بی‌بدیل است که در این شهرستان نیز از جایگاه خوبی برخوردار است، افزود: سالانه یک هزار مترمربع انواع قالی و فرش دستبافت در میاندوآب تولید می‌شود.

وی گفت: ارزش فرش‌های تولیدی در شهرستان میاندوآب با فروش هشت هزار بشکه نفت خام برابری کرده و این موضوع در تحقق شعار ما می‌توانیم و اقتصاد منهای نفت نقش اساسی را ایفا کند.

بهروزی تصریح کرد: هشت شرکت‌تعاونی، ۱۲ کارگاه غیرمتمرکز قالیبافی و یک اتحادیه صنفی با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر در میاندوآب در حال فعالیت هستند که از این تعداد یک هزار و ۲۰۰ نفر دارای بیمه دولتی فرش بوده و تحت حمایت سازمان تأمین اجتماعی هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب اظهار کرد: از ابتدای امسال نیز ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب وام مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان با اشتغال‌زایی بیش از ۱۱۵ نفر با رویکرد کارآفرینی و حمایت از کسب‌وکارهای خانگی در میاندوآب پرداخت شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×