» پیشخوان » فعالیت 6 واحد کشمش خشک‌کنی در میاندوآب
پیشخوان - میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد:

فعالیت 6 واحد کشمش خشک‌کنی در میاندوآب

مهر 23, 1402۹:۲۰ ق٫ظ 40

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: هم اکنون شش واحد صنعتی کشمش خشک‌کنی در مجموع با ظرفیت تولید سالانه چهارهزار تن، در این شهرستان فعال است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف رک، رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین خبر، با بیان اینکه میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان غربی و منطقه به شمار می‌رود، اظهار کرد: سالانه بیش از ۹۰۲ هزار تن محصولات کشاورزی در میاندوآب تولید می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است، افزود: انگور یکی از محصولات عمده باغی در میاندوآب بوده و یک هزار و ۶۶۵ هکتار از سطح باغات این شهرستان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد انگور تولیدی در شهرستان عمدتاً به‌صورت تازه‌خوری، تولید سرکه و دوشاب مصرف می‌شود، گفت: ۸۰ درصد انگور تولیدی در میاندوآب نیز با تبدیل به انواع مختلف کشمش به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

مقدم با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود حدود چهارهزار و ۸۰۰ تن کشمش در میاندوآب تولید شود، تصریح کرد: در این راستا صنایع تبدیلی مانند صنایع فراوری محصولات باغی نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب هم چنین به بازدید از واحدهای کشمش خشک کنی این شهرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون شش واحد صنعتی کشمش خشک‌کنی در مجموع با ظرفیت تولید سالانه چهارهزار تن، در شهرستان میاندوآب فعال بوده و شش واحد تولیدی جدید نیز در حال احداث است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×