» اجتماعی » فوت 11نفر بر اثر حوادث جاده‌ای در آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی خبر داد:

فوت 11نفر بر اثر حوادث جاده‌ای در آذربایجان‌غربی

فروردین 14, 1403۹:۳۷ ق٫ظ 50

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت: در ایام نوروز تعداد 531 نفر دچار آسیب شده‌اند که از این تعداد، ۱۸۶ نفر مصدوم و ۵۹ نفر از مصدومین به مراکز درمانی منتقل و ۵۵ نفر به‌صورت سرپایی درمان و تعداد ۱۱ نفر نیز جان خود را ازدست‌داده‌اند.

حمید محبوبی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی در ایام نوروز اظهار کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۳، در استان آذربایجان غربی ۱۳۲ حادثه گزارش شده است در این مدت، هلال‌احمر به ۶۴ مورد از این حوادث پاسخ داده و خدمات امدادرسانی ارائه کرده است.

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان غربی تصریح کرد: طی این حوادث، ۵۳۱ نفر دچار آسیب شده‌اند که از این تعداد، ۱۸۶ نفر مصدوم شده‌اند و ۵۹ نفر از مصدومین به مراکز درمانی منتقل و ۵۵ نفر به‌صورت سرپایی درمان شده‌اند متأسفانه، ۱۱ نفر نیز جان خود را ازدست‌داده‌اند.

وی ادامه داد: در راستای ارائه خدمات، هلال‌احمر آذربایجان غربی به ۱۲ نفر از مسافرانی که در جاده‌ها گیرکرده بودند، اسکان اضطراری داده است. این خدمات تا ۱۷ فرودین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

محبوبی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به شرایط جوی و ترافیکی که در ایام نوروز وجود دارد جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی با افزایش آمادگی و تجهیزات، تلاش می‌کند تا به بهترین شکل ممکن به نیازهای امدادی پاسخ دهد.

محبوبی عنوان کرد: برنامه‌های آموزشی برای افزایش آگاهی عمومی در مورد اقدامات احتیاطی و کمک‌های اولیه در دستور کار قرار گرفته تا شهروندان در صورت بروز حوادث، توانایی مقابله و کاهش خطرات را داشته باشند. این اقدامات باهدف کاهش تعداد حوادث و تلفات در آینده انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت نیاز به خدمات امداد و نجات، می‌توانید با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید تا تیم‌های عملیاتی هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به کمک شما بشتابند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه رعایت احتیاط در رانندگی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به کاهش تصادفات و حفظ جان افراد کمک کند تصریح کرد: سرعت بالا خطر تصادف را افزایش می‌دهد. همیشه در حد مجاز و مطمئن رانندگی کنید.

محبوبی گفت: استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن، و حرف‌زدن با سرنشینان می‌تواند توجه شما را از رانندگی منحرف کند؛ بنابراین لازم است از هر چیزی که حواستان را پرت می‌کند دوری کنید.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×