» اجتماعی » آوار سنگین سوءمدیریت آب و فاضلاب بر شانه‌های مردم
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
حرف رک از قطعی مکرر آب در ارومیه گزارش می‌دهد؛

آوار سنگین سوءمدیریت آب و فاضلاب بر شانه‌های مردم

شهریور 8, 1402۰:۰۵ ق٫ظ 60

قطعی‌های پی‌درپی آب در برخی از مناطق شهر ارومیه مشکلات متعددی برای مردم به وجود آورده و زمینه نارضایتی اقشار مختلف را فراهم کرده است.  

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ سه ماهی می‌شود که واژه آب به ترند یک مکالمات مردمی در ارومیه تبدیل شده و شهروندان را در برخی از مناطق با مشکلات زیادی روبرو ساخته است.

تقریباً از ابتدای تابستان سال جاری قطعی‌های گسترده و طولانی‌مدت آب شروع شد و داد شهروندان ارومیه را در آورد. این مشکل گرچه در چند سال اخیر مدام مردم را درگیر کرده، اما امسال شدت بیشتری گرفته است.

مردم ارومیه دل‌خوش به وعده‌های مسئولان هستند

مشکلات آب شرب در شهر ارومیه مدت‌ها است در رسانه‌ها جار زده می‌شود و اما انگار مسئولین گوشی برای شنیدن صدای چنین مشکلاتی ندارند.

شاید اگر مسئولین به‌درستی به مشکلات مردم این شهر گوش می‌دادند راه چاره برای رفع این معضل را یقیناً تا بحال یافته بودند و مردم را دل‌خوش به وعده‌های سرخرمن خود که امروز یا فردا آب پایدار در مدار شهر جریان می‌یابد، نمی‌کردند.

 وعده امروز و فردا برای حل مشکل بی‌آبی در ارومیه تمامی ندارد

سعید وحیدی یکی از شهروندان ارومیه‌ای که ساکن خیابان کوهنورد است، در خصوص قطعی آب در این منطقه به خبرنگار حرف رک گفت: بی‌آبی، حسابی بر مردم فشار آورده؛ اکنون آب منطقه کوهنورد هشت روز است که با قطعی روبرو است اما دریغ از یک دادرس.

وی افزود: گرچه در مصاحبه‌های مختلف از مسئولان استانی به موضوع تأمین کسری آب تأکید شده؛ اما به نظر می‌رسد که قطعی آب در ارومیه سریال بی‌پایانی است که بنا نیست در تابستان امسال به سرانجام برسد.

احمدعلی سیفی ساکن خیابان المهدی ارومیه با گلایه از قطعی و افت فشار آب بیان کرد: قطعی و افت فشار مکرر آب شرب همچنان در چند روز گذشته در برخی نقاط ارومیه ادامه داشته و باعث گلایه‌مندی و نارضایتی مردم شده است.

قطعی مکرر آب در برخی نقاط شهر ارومیه به یک معمای پیچیده تبدیل شده است

وحید رضوانی در ادامه بیان کرد: قطعی مکرر آب در برخی نقاط شهر ارومیه به یک معمای پیچیده تبدیل شده و در چند هفته اخیر باعث گله‌مندی و نگرانی شهروندان شده است.

این شهروند گفت: علاوه بر بی‌آبی، کیفیت آب‌شرب در این منطقه ناسالم و رنگ آن کدر است.

وی گفت: چندی پیش خبری از مدیرعامل آبفای استان مبنی بر مصرف زیاد آب در ارومیه دلیل اصلی قطعی آب است، توسط رسانه‌ها منتشر شد؛ اما سوال اینجاست که چرا مدیریت ضعیف مسئولان مربوطه همچنان ادامه دارد؟ چرا مسئولان توانایی مدیریت را ندارند؟

سعیدی دیگر شهروند در خیابان سرداران گفت: روز گذشته در این منطقه ترکیدگی لوله آب اتفاق افتاده بود، شهروندان بیش از ۱۰ بار با شرکت آبفا جهت رفع مشکل تماس گرفتند، در نهایت یکی از مأموران آبفا با نوار زردرنگ دور ترکیدگی لوله آب حصار کشید و مشکل با وجود بی‌آبی همچنان پابرجاست.

 مشکلی در تأمین آب شرب مشترکان وجود ندارد

محمد اشرفی در گفتگو با خبرنگار حرف رک با بیان اینکه، در حال حاضر ۴۷ شهر و یک هزار و ۹۸۹ روستای استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب هستند، اظهار کرد: در حال حاضر مشکلی در تأمین آب شرب مشترکان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ظرفیت کل تولید آب در شهرهای استان را ۱۱ هزار و ۹۰۰ لیتر بر ثانیه و در روستاها را سه هزار و ۲۵۰ لیتر بر ثانیه اعلام کرد

اشرفی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این راستا و برای مقابله با این پدیده و تأمین آب شرب مشترکان اقدامات مهمی را برنامه‌ریزی و در دستورکار خود قرار داد است.

اشرفی عنوان کرد: آب ۷۱۳ هزار مشترک شهری و ۳۲۰ هزار مشترک روستایی از طریق ۲۷۴ حلقه چاه در شهرها و ۸۳۵ حلقه چاه در روستاها، ۱۴ دهنه چشمه در شهرها و ۸۰۰ دهنه چشمه در روستاها و ۳۸ رشته قنات در سطح روستاهای استان انجام می‌شود.

وی در خصوص قطعی آب در برخی مناطق ارومیه، افزود: مصرف آب زیاد در برخی مناطق شهر باعث تخلیه آب مخزن‌ها شده و نهایت شهروندان با کم‌آبی و بی‌آبی در طول روز مواجه می‌شوند.

اشرفی ضمن تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب جهت ارائه خدمات آبرسانی پایدار به شهروندان، همکاری و همراهی آنان و پرهیز از استفاده غیرضروری از آب را بسیار جدی و ضروری خواند و گفت: اگر مردم در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند با همچنان مشکلات کم‌آبی مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×