» اخبار استان » لزوم حفظ حریم نامحرم در محیط‌های اداری
اخبار استان - پیشخوان - فرهنگی
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آذربایجان غربی مطرح کرد:

لزوم حفظ حریم نامحرم در محیط‌های اداری

خرداد 31, 1403۹:۳۳ ق٫ظ 30

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آذربایجان غربی گفت: رعایت حریم نامحرم و کاهش ارتباط با نامحرمان در دستگاه‌های اجرایی ضروری است. این اقدام می‌تواند موجب جلوگیری از معصیت‌ها در ادارات شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در جلسه اخلاق مدیران با اشاره به این فرموده امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه تبعیت از هوای نفس و آرزوی بزرگ و طولانی داشتن انسان را به سراشیبی سقوط می‌برد، اظهار کرد: تبعیت از هوای نفس و آرزوی طولانی داشتن دو عامل مهمی هستند که تباهی انسان را به همراه دارند. این موضوع به طور جالب در آموزه‌های دینی و اخلاقی نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هوای نفس به معنای خواسته‌ها و امانی است که نفس انسان دارد. پیروی از هوای نفس، به تبعیت از خواسته‌های افراطی نفس اشاره دارد. این می‌تواند به هر عمل و رفتار ظاهری و باطنی اشاره کند که در جهت مخالف خواسته و اراده خداوند متعال باشد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آذربایجان غربی اضافه کرد: به‌عبارت‌دیگر، اگر انسان به هوای نفس خود پیروی کند، ممکن است در دام گناه گرفتار شود و در باتلاق رذایل فرو رود. از طرف دیگر، کسی که گریبان خود را از دست نفس شوم برهاند، برنده خواهد بود. این موضوع در آموزه‌های اخلاقی و دینی به‌عنوان یک مسئله مهم برشمرده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) افزود: امام علی (ع) در ادامه فرمودند دنیا به سرعت در حال تمام شدن است و آخرت در حال آمدن، پس باید لحظه به لحظه زندگی را قدر بدانیم.

قریشی ادامه داد: در محیط اداری، رعایت حریم نامحرم و کاهش ارتباط با نامحرمان در دستگاه‌های اجرایی ضروری است. این اقدام می‌تواند موجب جلوگیری از معصیت‌ها در ادارات شود در آیات مختلف قرآن کریم رعایت حریم نامحرم مورد تأکید قرار گرفته است و براین‌اساس تأکید شده که ارتباط با نامحرم باید به حداقل برسد و باید در دستگاه‌های اجرایی نیز این مهم رعایت شده تا موجب معصیت افراد در ادارات نشود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در آخر، سامانه «سو» که به‌صورت رایگان از بسترهای اینترنتی قابل دریافت است، به‌منظور مطالبه‌گری مردم از دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی در استان آذربایجان غربی راه‌اندازی شده است. این سامانه به مراجعین امکان می‌دهد تا شکایت‌ها و انتقادات خود را ثبت کرده و پیگیری کنند.

خاطرنشان می‌شود حجت‌الاسلام مومن در این جلسه با اشاره به سامانه سو با عنوان این که این نرم افزار از بسترهای اینترنتی مختلف به‌صورت رایگان قابل دریافت است ادامه داد: مراجعین به این سامانه می‌توانند بعد از طرح شکایت خود، مورد ارسالی به این سامانه را در مراحل مختلف پیگیری کنند.
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×