» اخبار استان » لزوم پرهیز از توهین و تخریب نامزدهای انتخابات
نماز
اخبار استان - سیاسی
ائمه جمعه آذربایجان غربی تاکید کردند:

لزوم پرهیز از توهین و تخریب نامزدهای انتخابات

آذر 17, 1402۳:۱۴ ب٫ظ 30

ائمه جمعه آذربایجان‌غربی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرهای مختلف این استان بر لزوم پرهیز از توهین و تخریب نامزدهای انتخابات تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی امام‌جمعه ارومیه امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه این شهرستان؛ ضمن تأکید بر کنترل فضای مجازی توسط مسئولان مربوطه، اظهار کرد: مسئولان باید جلو افترا و توهین و تخریب‌ها را در این فضا بگیرند.

وی خطاب به کاندیداهای انتخابات مجلس دوازدهم، گفت: نامزدهای انتخاباتی ظرفیت و توانمندی‌های خود را با رعایت اخلاق و تقوا در فضای مجازی تبلیغ کنند.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از توهین و تهمت‌زدن به سایر کاندیداها خودداری کرده و جو صمیمی و همدلی استان را با اقدامات غیرقانونی برهم نزنند.

قریشی به معضل ترافیک شهری نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری نقاط و ساعات پرترافیک ارومیه را احصا و با اقدامات اساسی این مسئله را مدیریت درست کنند چرا که این معضل باعث گلایه و نارضایتی شهروندان شده است البته مردم باید فرهنگ رانندگی را نیز رعایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تصریح کرد: باتوجه‌به فرارسیدن روز تشکیل شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی بر مسئولان، دولت و مدیران هر اداره لازم است نسبت به مباحث فرهنگی جامعه بی‌تفاوت نباشند و مسیر فرهنگی جامعه را بشناسند.

اقدامات دولت انقلابی قابل تقدیر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اینکه دولت در دو سال گذشته برخی اقدامات داشته که قابل‌تقدیر و تشکر هستند و در مقابل برخی موضوعات و اقدامات است که باید سرعت بیشتری بگیرند، افزود: از دولت انقلابی توقع داریم با سرعت و قاطعیت برخی امورات را پیش ببرد تا مردم مزه حکومت اسلامی را بچشند.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: بیش از ۱۲ سال بود که مبلغ یارانه نقدی افزایش نیافته بود و در مقابل تورم با سرعت جت حرکت می‌کرد؛ ولی این دولت سال گذشته مبلغ یارانه را افزایش داد.

وی گفت: اکنون نیز اگر همچنان گرانی وجود داشته باشد، باتوجه‌به تورم موجود هر سال نیاز به افزایش مجدد یارانه وجود دارد و یا اینکه دولت فکر دیگری در این راستا داشته باشد.

حسن‌زاده به موضوع مسکن اشاره و تصریح کرد: متأسفانه در دولت‌های گذشته در بحث مسکن خیانت شد و حتی وزیر وقت نیز گفت که حتی یک متر مسکن نساخته و به آن نیز افتخار کرد درحالی‌که اگر در سال‌های گذشته در میاندوآب مسکن احداث می‌شد اکنون با وضعیت فعلی در مسکن روبرو نبودیم.

وی با بیان اینکه دولت در هوشمندسازی یارانه آرد و نان نیز هوشمندانه عمل کرد، افزود: این اقدامات دولت باید با رفع نواقصات ادامه یابد تا دست انسان‌های زالوصفت که نمی‌خواهند مردم مزه حکومت اسلامی را بچشند، قطع شود.

امام‌جمعه میاندوآب به سالروز تأسیس شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی اشاره و اظهار کرد: شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی باید بیشتر به مسائل فرهنگی بها دهد.

امنیت و اقتدار کشور را مدیون شهدا هستیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه پلدشت با اشاره به امدادهای غیبی پروردگار گفت:  امنیت و اقتدار کشور را مدیون شهدا هستیم.

امام‌جمعه پلدشت با بیان اینکه اگر شهدا نبودند از اسلام خبری نبود، افزود: شهدا با خون خود اسلام را بیمه می‌کنند.

طالبی گفت: هر ملتی که روحیه شهادت‌طلبی در آن است شکست نمی‌خورد.

وی با اشاره به شهادت سردار شهید پناه تقی‌زاده به دست رژیم غاصب تصریح کرد:  شهید تقی‌زاده افتخار آذربایجان و شهرستان پلدشت و الگویی برای جوانان است.

طالبی تصریح کرد: سرداران زیادی همانند شهید تقی‌زاده وجود دارد که گمنام هستند و هر لحظه آماده‌اند رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا را محو کنند.

نامزدهای انتخاباتی مواظب خط‌قرمزهای نظام باشند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اصغر جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته چهاربرج با اشاره به اینکه ایران اسلامی به ابرقدرت در دنیا تبدیل شده است، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی در موقعیتی قرار دارد که دوست و دشمن دستاوردهایش را در حوزه‌های مختلف شگفت‌آور و انکارناپذیر می‌دانند.

امام‌جمعه چهاربرج افزود: ثبات امنیت و تمامیت ارضی، پیشرانی علمی و فناوری، اوج مشارکت‌های مردمی، ارتقای بینش سیاسی، سنگینی کفه عدالت، افزایش عیار معنویت و اخلاق و ایستادگی در برابر مستکبران از شاخص‌های درخشانی از این حقیقت انکارناپذیر هستند که رهبر معظم انقلاب را در بیانیه گام دوم بیان کرده‌اند.

امام‌جمعه چهاربرج در ادامه به موضوع انتخابات اسفندماه اشاره کرد و افزود: دوقطبی‌سازی می‌تواند رقابت‌های انتخاباتی را جذاب کرده و فضا را برای مشارکت حداکثری فراهم آورد و خیل بیشتری از مردم را پای صندوق‌های رأی بیاورد و ازاین‌رو نباید همیشه به دوقطبی‌سازی نگاه منفی داشت.

وی گفت: دوقطبی حقیقی و غیرحقیقی وجود دارد که در اندیشه‌های امامین انقلاب، دوقطبی حق و باطل، خودی و غیرخودی، انقلابی و غیرانقلابی، استضعاف و استکبار، اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی، پابرهنه‌ها و مُرفهین بی‌درد، خیر و شر، ایمان و رذالت و غیره به چشم می‌خورد.

جلالی با بیان اینکه جریان‌های غیرانقلابی در کشور با دوقطبی‌سازی کاذب و فشار بر اذهان عمومی سعی دارند مردم را به سمت منافع حزبی و منافع آمریکا سوق دهند، تصریح کرد: دوقطبی‌سازی گرانی یا استکبارستیزی، تنگی معیشت یا حفظ موشک‌ها و توان نظامی، فشار اقتصادی یا حضور ایران در منطقه و صلح با آمریکا یا پذیرفتن جنگ، دو قطبی‌های کاذبی هستند که جریان‌های غیرانقلابی قصد دارند مردم را وادار به همراهی آنان در مذاکره مجدد و تسلیم در برابر آمریکا و اروپا کنند.

امام‌جمعه چهاربرج اظهار کرد: کاندیداهای انتخاباتی نیز باید مواظب خط‌قرمزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و برای اینکه برای طیفی خودشیرینی کنند؛ حرف‌های ساختارشکنانه نزنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×