» اخبار استان » لزوم پرهیز از هیجانات پس از انتخابات
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی
امام جمعه ارومیه مطرح کرد:

لزوم پرهیز از هیجانات پس از انتخابات

تیر 15, 1403۱:۵۵ ب٫ظ 50

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به تمام‌شدن انتخابات و مشخص‌شدن رئیس‌جمهور یادآور شد: بعد از اتمام انتخابات حامیان کاندیداها باید هیجانات خود را کنترل کرده و به انتخاب مردم ارزش قائل شوند در این راستا باید توجه داشت هیجانات واهی دشمنان انقلاب اسلامی را شاد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته با اشاره به نزدیکی ایام عزاداری محرم به اهمیت بزرگداشت این ایام اشاره و اظهار کرد: برای عزاداری امام حسین (ع) باید توجه و اهتمام ویژه‌ای به وجود آید.

وی با اشاره به فضاسازی مناسب شهری در ایام محرم ادامه داد: در شهر و استان باید مسئله سیاه‌پوشی و عزاداری اباعبدالله حسین جدی گرفته و کسانی که به شهر وارد می‌شود عزاداری امام حسین را متوجه شود تمام هیات تنها به عزاداری و سینه‌زنی بسنده نکنند و معارف و اهداف امام حسین توسط علما در جامعه تبیین شود.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: برای تبیین اهداف امام حسین و معرف شناختی لازم است از علمای دینی دعوت و مسائل مهم در مراسمات عزاداری بیان شود و این مراسمات باید به‌صورت مؤدبانه و همراه بامعرفت برگزار شود.

وی به برگزاری مراسمات باشعور حسینی تأکید کرد و گفت: عزادارن اباعبدالله حسینی از عزاداری غیرمتعارف به طور جد بپرهیزند و این مراسمات به‌گونه‌ای باید برگزار شود که هیچ مزاحمتی برای شهروندان و همسایگان به وجود نیاورد.

سید قریشی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات، مسئله مهم و برای همه ضروری و لازم است عنوان کرد: مسئله انتخابات ریاست‌جمهوری برای تعیین سرنوشت همه باید حضور پیدا کنند و صالح‌ترین فرد را برای این مسئولیت انتخاب کنند.

حضور در پای صندوق‌های رای دل شهدا را شاد می‌کند

امام‌جمعه ارومیه با بیان اینکه هرچقدر مشارکت بالا باشد، قدرت و اقتدار ملی هم بالا خواهد رفت تصریح کرد: اگر سستی کنمیم خدای‌نکرده به اقتدار کشور صدمه وارد شود همه آن کسانی که پای صندوق رأی نیامد مقصر هستند مردم باید بدانند با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی دل شهدا و مقام معظم رهبری و به‌خصوص شهدای خدمت را شاد می‌کنند و با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای از بین دو نامزد فرد اصلح‌تر را به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: طی روزهای اخیر مقام معظم رهبری به مسئله رقابت بین نامزدهای ریاست‌جمهوری اشاره کردند که بعد از انتخاب رئیس‌جمهور مسئله رقابت به رفاقت تبدیل شود نه عداوت و بایستی بعد از انتخابات رقابت به رفاقت تبدیل و با هم‌افزای هرچه بیشتر برای توسعه و پیشرفت کشور اهتمام ویژه داشته باشند.

سید قریشی یادآور شد: تمام کاندیداها در هنگام تبلیغات خود را خادم ملت معرفی کردند و بایستی بعد از انتخاب‌شدن به‌عنوان رئیس‌جمهور تمام تلاش خود را برای خدمتگزاری به ملت به کار گیرد تا شاهد توسعه و پیشرفت کشور باشیم.

وی با اشاره به تمام‌شدن انتخابات و مشخص‌شدن رئیس‌جمهور یادآور شد: بعد از اتمام انتخابات حامیان کاندیداها باید هیجانات خود را کنترل کرده و به انتخاب مردم ارزش قائل شوند در این راستا باید توجه داشت هیجانات واهی دشمنان انقلاب اسلامی را شاد خواهد کرد.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اینکه دشمنان به فکر توطئه هستند عنوان کرد: باید توجه داشت دشمنان در فکر نابودی نظام و انقلاب هستند و نباید رفتار ناشایستی در جامعه به وجود آید که دل دشمنان را شاداب کنند و باید از نتیجه انتخابات تمکین کرده و اتحاد و انسجام در کشور را حفظ کرد.

وی به انتصاب وزیران و مدیران کل بعد از اتمام انتخابات اشاره کرد و گفت: انتصابات از موضوعات مهم دولت به شمار می‌آید و کسانی که بر مسلک ریاست انتخاب می‌شود باید از افرادی دین‌دار و انقلابی که تابع مقام معظم رهبری و احکام دین هستند انتخاب شوند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×