» اجتماعی » مبارزه با فساد یکی از الزامات قوه قضاییه و دولت است 
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
استاندار آذربایجان‌غربی:

مبارزه با فساد یکی از الزامات قوه قضاییه و دولت است 

آذر 15, 1402۲:۰۰ ب٫ظ 30

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مبارزه با فساد بدون شعار یکی از الزامات قوه قضاییه و دولت است که با رعایت اخلاق برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد، با تأکید بر اینکه شهر ارومیه در مسیر کلان‌شهر شدن قرار دارد، اظهار کرد: توسعه این شهر در دستور کار دولت سیزدهم است و در همین راستا با عدالت‌محوری به دنبال توسعه نقطه در شهر و استان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به گلایه دانشجویان در خصوص فیش‌های نجومی در استان گفت: مبارزه با فساد بدون شعار یکی از الزامات قوه قضاییه و دولت است که با رعایت اخلاق برخوردهای لازم صورت می‌گیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه با تمام قوا در حال رسیدگی به پرونده مدیران شهری است و دراین‌خصوص چون ملاک قانون است نباید حاشیه‌سازی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌غربی قطب تولید سیب و گندم در کشور است، اظهار کرد: تمامی تولیدات محصولات استراتژیک از جمله سیب و چغندرقند دارای رتبه برتر هستیم؛ بنابراین با راه‌اندازی صنایع فرآوری نیاید اجازه خام‌فروشی داد.

معتمدیان در ادامه افزود: در حال حاضر ۵۸ مجموعه فرآوری در استان فعالیت دارد؛ بنابراین یکی از سیاست‌های دولت تبدیل این استان به قطب فرآوری محصولات است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به دیگر برنامه‌های دولت سیزدهم گفت: توسعه اینترنت پرسرعت از اولویت‌های این دولت است که درصدد آن هستیم که اینترنتی ۳g و ۴g در تمامی روستاها و جاده‌های استان توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: کاهش ۶۰ درصدی بارش برف، شرایط اقلیمی و افزایش مداخلات انسانی و گرم‌شدن زمین از جمله دلایل کاهش آب دریاچه ارومیه است؛ بنابراین از اوایل دی‌ماه تا پایان اردیبهشت رهاسازی آب به دریاچه ارومیه اتفاق می‌افتد.

وی به دیگر دلایل خشکی دریاچه ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: ۳۷ درصد از آب کشاورزی استان صرف یونجه می‌شود و این امر از دلایل اصلی در این مسیر کم‌آبی دریاچه ارومیه است.

معتمدیان افزود: ۱۴۰ هزار هکتار توسعه کشاورزی در سال‌های گذشته در استان صورت‌گرفته و مصرف آب در این بخش ۵۷ درصد افزایش داشته که از دلایل اصلی خشکی نگین فیروزه‌ای آذربایجان‌غربی است.

وی خطاب به دانشجویان گفت: آینده کشور در اختیار دانشجویان است، باوجوداینکه بودجه ملی برای دانشگاه‌ها تخصیص می‌یابد؛ اما باتوجه‌به خواسته دانشجویان کمک دیگری نیز در راستای رفع مشکلات خواهیم داشت.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×