» اجتماعی » محکومیت به انجام خدمات رایگان در هلال‌احمر جایگزین حبس در میاندوآب 
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - فرهنگی
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی خبر داد:

محکومیت به انجام خدمات رایگان در هلال‌احمر جایگزین حبس در میاندوآب 

شهریور 10, 1402۰:۱۴ ق٫ظ 50

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور سه حکم مجازات جایگزین حبس دیگر در محاکم کیفری یک و دو میاندوآب خبر داد.

ناصر عتباتی در گفتگو خبرنگار حرف رک، از صدور سه حکم مجازات جایگزین حبس دیگر در محاکم کیفری یک و دو میاندوآب خبر داد و اظهار کرد: در یکی از این احکام رئیس شعبه یک کیفری مستقر در میاندوآب، متهم پرونده را باتوجه‌به شرایط قانونی همچون رضایت شاکی، فقدان سابقه کیفری متهم پرونده را از جنبه عمومی به‌جای مجازات دو سال حبس با توجه به شغل متهم وی را ملزم به ویزیت رایگان صد نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با نظارت اجرای احکام کیفری محکوم شد.

وی تصریح کرد: شعبه 101 کیفری دو میاندوآب نیز در دو حکم متهمان، پرونده‌ها را به‌جای مجازات حبس به مجازات‌های جایگزین محکوم نموده است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی بیان کرد: در یکی از این احکام متهم را به‌جای یک ماه حبس به 550 ساعت خدمت عمومی رایگان در جمعیت هلال‌احمر از طریق کمک به تأمین مسکن برای زلزله‌زدگان خوی و یا سایر طرح‌ها به انتخاب هلال احمر محکوم کرده است.

وی افزود: این شعبه در حکم دیگری متهمین را به‌جای 6 ماه حبس به 550 ساعت خدمت رایگان در اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب از طریق شرکت در طرح‌های جهادی و رایگان آن اداره از قبیل تجهیز مساجد روستاهای محروم میاندوآب محکوم نموده است.

عتباتی با ابراز خرسندی از صدور این احکام عنوان کرد: این عملکرد قضات استان در راستای اعمال سیاست‌های حبس‌زدایی دستگاه قضایی است که جنبه اجتماعی بسیار مثبتی در جامعه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×