» اخبار استان » ارومیه » مدول دوم تصفیه خانه آب ارومیه 58 درصد پیشرفت دارد
ارومیه - اقتصادی - پیشخوان
 معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی:

مدول دوم تصفیه خانه آب ارومیه 58 درصد پیشرفت دارد

مهر 5, 1402۱۰:۲۸ ق٫ظ 60

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از ساخت مدول دوم تصفیه‌خانه شماره ۲ ارومیه خبر داد.

به گزارش حرف رک، مصطفی دیبایی در گفتگو با خبرنگاران از ساخت مدول دوم تصفیه‌خانه شماره ۲ ارومیه خبر داد و اظهار داشت: ساخت مدول تصفیه‌خانه باهدف تأمین آب شرب ارومیه احداث شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: این پروژه آبرسانی به شهر ارومیه در جهت تأمین آب پایدار و بهداشتی انجام و این پروژه با وجود تخصیص پایین اعتبار، با ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است.

وی ظهار کرد: این تصفیه‌خانه به روش bot و با ظرفیت اسمی ۲.۱ مترمکعب در ثانیه در دست‌ساخت است و تا سال ۱۴۰۳ آماده بهره‌برداری می‌شود و احداث مخازن آب شرب برای زمان‌های اضطرار  از دیگر طرح‌های در دست اجرا در راستای تأمین آب شرب پایدار شهر ارومیه است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ارزش ریالی پروژه آبرسانی به شهر ارومیه را دو هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: برای اجرای ۴۲ درصد باقی‌مانده پروژه ۹۸۰ میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

خاطرنشان می شود ارومیه بیش از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و روزبه‌روز بر جمعیت آن افزوده می‌شود و همین امر، لزوم اجرای طرح‌های جدید خدماتی برای خدمت‌رسانی پایدار را می‌رساند.تصفیه‌خانه شماره 2 ارومیه که یکی از جدیدترین تصفیه‌خانه‌های آب ایران به شمار می‌رود در جنوب غربی شهر ارومیه و در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا در منطقه گلشهر واقع شده است.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×