» اخبار استان » مردم استاندار توانمند و بومی می‌خواهند
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی
نماینده مردم در ارومیه در مجلس شورای اسلامی:

مردم استاندار توانمند و بومی می‌خواهند

آبان 1, 1403۲:۰۰ ب٫ظ 10

نماینده مردم در ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: خواسته مردم و دولت این است که افراد توانمند و کارآمد استان در مسئولیت‌ها قرار گیرند و از انتخاب‌های غیربومی خودداری شود، چرا که این تصمیمات بازتاب منفی به همراه دارد و می‌تواند جایگاه نمایندگی را تهدید کند.

سید سلمان ذاکر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌ رک» در خصوص برگزاری جلسه مجمع نمایندگان برای معرفی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در این جلسه پیشنهاداتی ارائه شد که مورد تذکر قرار گرفت.

وی ادامه داد: خواسته مردم و دولت این است که افراد توانمند و بومی استان در مسئولیت‌ها قرار گیرند و از انتخاب‌های غیر بومی و افراد خارج از مجمع خودداری شود، چرا که این تصمیمات بازتاب منفی به همراه دارد و می‌تواند جایگاه نمایندگی را تهدید کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جلسه‌ای که رای‌گیری انجام شد، افرادی که رای را آوردند طبیعی است این رای تحت تأثیر جایگاه نمایندگی قرار داشته باشد.

وی افزود: برخی افراد به دلیل منافع شخصی و نه منافع عمومی، اقدام به ایجاد تنش و تعرض به منافع دیگران می‌کنند. این اقدامات باعث تشنج افکار عمومی و ایجاد نارضایتی می‌شود و فاقد منطق و عقلانیت است و بازتاب منفی در سطح کشور و استان دارد.

ذاکر یادآور شد: در نتیجه تذکراتی که داده شد، جلسه را ترک کردم؛ چرا که معتقدم دوره مدیریت غیر بومی در استان به سر آمده و استان باید استاندار بومی و آگاه به مسائل منطقه داشته باشد.

ذاکر ادامه داد: استانداری بومی که با نیازها و مشکلات استان آشنا باشد، می‌تواند نقش مؤثری در مدیریت استان ایفا کند. حضور افرادی که از دیگر مناطق و بدون شناخت کافی به استان می‌آیند، نه‌تنها تاثیر مثبتی ندارد، بلکه می‌تواند آسیب‌هایی به‌همراه داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رئیس‌جمهور باید در انتخاب افراد برای استانداری دقت کافی داشته باشند و فردی با تجربه و توانمند را معرفی کنند که در زمینه‌های مختلف از جمله مدیریت منابع طبیعی و مسائل اقتصادی استان، دلسوزانه عمل کند.

وی تأکید کرد: ما نیازمند استانداری هستیم که شاخص‌های لازم را داشته باشد، فردی بومی که تشنه خدمت به مردم باشد و مشکلات مناطق محروم را بشناسد و بتواند در جهت حل آن‌ها گام بردارد.

ذاکر افزود: همچنین باید از ظرفیت‌های طبیعی استان مانند دریاچه ارومیه بهره‌برداری کرده و از مدیران کل با تجربه و همکاران ائمه جمعه برای ایجاد تحول در استان استفاده کند.

سید سلمان ذاکر با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان آذربایجان غربی، به خصوص در حوزه صادرات و واردات، گفت: استان ما چهارمین قطب معدنی کشور است و نباید این ظرفیت عظیم را فراموش کرد. همچنین باید توجه ویژه‌ای به توسعه بخش کشاورزی، تولید عسل و بهبود آموزش و پرورش و سلامت داشته باشیم. علاوه بر این، ایجاد منطقه آزاد تجاری می‌تواند موجب رونق اقتصادی و توسعه استان شود.

در پایان، وی افزود: استاندار باید فردی باشد که با تجربه و شناخت کافی از ظرفیت‌های استان، برای رشد و توسعه آن تلاش کند و نقش مؤثری در بهبود شرایط زندگی مردم ایفا کند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×