» اجتماعی »  مشکل سرعت‌گیرهای تفرجگاه بند ارومیه حل می‌شود
اجتماعی - گزارش و تحلیل
بهسازی جاده بند ارومیه؛

 مشکل سرعت‌گیرهای تفرجگاه بند ارومیه حل می‌شود

دی 10, 1402۰:۰۵ ق٫ظ 40

رئیس اداره بهسازی اداره کل راهداری آذربایجان غربی از بهسازی و تعمیر جاده بند ارومیه خبر داد و گفت: برای انجام این طرح، مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از درناسسی جاده بند ارومیه یکی از مهم‌ترین مسیرهای ارتباطی و گردشگری در استان آذربایجان غربی است که از شهر ارومیه تا روستای بند و سد شهرچای امتداد دارد. این جاده با برخورداری از مناظر طبیعی زیبا و آب‌وهوای معتدل، موردتوجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
روستای بند یا گردشگاه بند، یکی از جاذبه‌های دیدنی این جاده است که در کنار رودخانه شهرچای واقع شده و دارای بافت قدیمی و سنتی است. این روستا قدمتی بیش از سه قرن دارد و زمانی مکانی برای تبادل کالا و بازار روستایی بوده است.

امروزه این روستا به مقصدی گردشگری تبدیل شده و مردم آن به ارائه خدمات برای گردشگران مشغول هستند. تفرجگاه‌های حاشیه رودخانه شهرچای، باغات پیرامون روستا، چشم‌انداز کوهستان و تفرجگاه زمستانی بند، دریاچه پشت سد شهرچای با قابلیت ورزش‌های آبی،تفرجگاه پیرامونی سد شهرچای و مسجد روستای بند از جمله جاذبه‌های دیدنی روستای بند هستند که انگیزه کافی برای سفر به روستای بند را ایجاد می‌کنند و این مهم تاثیر بسزایی برای جذب گردشگر و به طبع آن در صنعت گردشگری دارد در این راستا لازم است زیرساخت‌های مناسب برای این منطقه زیبا مانند جاده مناسب، خدمات رفاهی و تفریحی مناسب فراهم شود.

جاده بند ارومیه در حال حاضر با مشکلاتی مانند آسفالت نامناسب، سرعت‌گیرهای غیراستاندارد و چاله‌های عمیق روبرو بوده و این موارد باعث افزایش تصادفات در این محور شده است و مردم و گردشگران  به همین دلیل از این جاده راضی نیستند و خواستار بهبود شرایط آن هستندو

محمد امیری یکی از اهالی روستای بند ارومیه گفت: روستای بند ارومیه با توجه به اینکه به یک تفرجگاه تبدیل شده است اما از زیر ساخت‌های مناسب برخوردار نیست.

وی ادامه داد: وجود جاده نامناسب و پر از چاله و سرعت‌گیرهای غیر مجاز مشکلات بی‌شماری برای اهالی روستا و رانندگان به‌وجود  آورده است.

امیری گفت: برخی از سرعت‌گیرها در مسیر از ارتفاع بلند و غیر استاندارد برخوردار بوده و این موضوع باعث تصادفات زیاد و آسیب رسیدن به خودروها می‌شود.

 

اصلاح سرعت‌گیرهای جاده بند طی هفته آینده

رحمان نوری، بخشدار مرکزی ارومیه، در گفتگو با خبرنگار درناسسی اظهار کرد: نوری همچنین با اشاره به وضعیت جاده محدود به روستای بند که برعهده دهیاری است، گفت: در این روستا ۶ سرعت‌گیر وجود دارد که برای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی رانندگان و عابران نصب شده‌اند. این سرعت‌گیرها توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی ایجاد شده‌اند.

وی ادامه داد: البته یکی از این سرعت‌گیرها توسط دهیاری روستای بند ساخته شده است که به دلیل ارتفاع زیاد و نامناسب‌بودن، مورد انتقاد مردم قرار گرفته است. دهیاری روستای بند قول داده است که این سرعت‌گیر را تعمیر و اصلاح کند.

بخشدار مرکزی ارومیه افزود: طی هفته آینده، رنگ‌آمیزی و علامت‌گذاری سرعت‌گیرها و محل‌های خطرناک انجام خواهد شد تا رانندگان به‌موقع از آن‌ها آگاه شوند و سرعت خود را کنترل کنند.

آغاز عملیات بهسازی جاده بند ارومیه با مساعد شدن شرایط جوی

اصغری، رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی، نیز در مصاحبه با درناسسی، از طرح بهسازی و روکش محور بند تا راژان خبر داد و گفت: این طرح از سال‌های گذشته در برنامه راهداری استان قرار دارد و تاکنون بخش‌هایی از این محور بازسازی و درزگیری شده‌اند.

اصغری ادامه داد: قراردادهای جدیدی که اخیراً منعقد شده‌اند، برای بهسازی دو محور ۱۰ کیلومتری در نظر گرفته شده‌اند. این محورها از اولویت بالایی برخوردارند و باتوجه‌به شرایط جوی، عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

رئیس اداره بهسازی اداره کل راهداری آذربایجان غربی نیز تصریح کرد: باتوجه‌به اعتبارات در نظر گرفته شده، این محورها به طور کامل تعمیر و روکش خواهند شد. البته تا آن زمان، چاله‌ها و نقاط آسیب‌دیده این محورها به طور مستمر چاله پرکنی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام این طرح، مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته است که دو میلیارد تومان آن از اعتبارات استانی تامین شده است. پیمانکار پروژه مشخص شده است و به‌محض مساعد شدن شرایط جوی، محور راژان به سمت جاده بند اصلاح خواهد شد.

رئیس اداره بهسازی اداره کل راهداری آذربایجان غربی افزود: اصلاح مابقی محور بند تا راژان به‌صورت فازبندی در دستور کار قرار دارد و باتوجه‌به اولویت و اعتبارات موجود، اقدامات لازم برای بهسازی انجام خواهد شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×