» اخبار استان » پیشکسوتان دفاع‌مقدس الگویی برای آینده‌سازان هستند
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی:

پیشکسوتان دفاع‌مقدس الگویی برای آینده‌سازان هستند

مهر 4, 1403۱۰:۴۰ ق٫ظ 00

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: مقاومت و ایستادگی پیشکسوتان دفاع مقدس نه‌ تنها در میدان‌های نبرد، بلکه در تمامی عرصه‌های پس از جنگ نیز به‌عنوان الگویی ارزشمند برای نسل‌های آینده به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، سردار محمدحسین رجبی، صبح امروز در مراسم باشکوه تجلیل از پیشکسوتان دفاع‌مقدس، به بیان خاطراتی از روزهای پر افتخار و سختی‌های آن دوران پرداخت و با اشاره به فداکاری‌های حاضرین، اظهار کرد: شما پیشکسوتان دفاع‌مقدس روزهای سختی را با شجاعت و مقاومت پشت سر گذاشتید و با روحیه‌ای بلند و ایمان استوار توانستید آن روزهای تاریک را به روزهای پیروزی و افتخار تبدیل کنید.

وی با تجلیل از نقش پیشکسوتان، آنان را به‌عنوان مجاهدان سرزمین مجاهدت‌های خاموش معرفی کرد و گفت: شما پیشکسوتان دفاع‌مقدس نه تنها در میدان جنگ، بلکه در دوران پس از جنگ نیز نقش‌آفرینان اصلی بودید این تلاش‌های شما در تاریخ ثبت خواهد شد، چرا که نه تنها در میدان نبرد، بلکه در حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی و پاسداری از آرمان‌های امام خمینی (ره) نیز همواره در صف مقدم بودید.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی بیان کرد: پیشکسوتان دفاع‌مقدس، الگوهایی زنده برای نسل‌های جدید و نمادی از ایستادگی و مقاومت در برابر هرگونه تهدیدات علیه کشور هستند.

وی به ویژگی‌های خاص این استان اشاره کرد و گفت: مجاهدت‌های شما در سرزمین‌های بزرگی هم‌چون آذربایجان‌غربی، که به دلیل موقعیت جغرافیایی و تاریخی خود همواره در معرض تهدید بوده، ارزشی بی‌نظیر دارد استان ما در مقایسه با دیگر استان‌های کشور، ویژگی‌های خاصی دارد و دفاع‌مقدس در این منطقه با مقاومت‌های ویژه‌ای همراه بود که در تاریخ ماندگار شده است.

رجبی در ادامه اظهار کرد: شما پیشکسوتان هشت سال دفاع‌مقدس، در برابر دشمنانی که با تمامی قدرت خود تلاش می‌کردند تا خاک پاک این سرزمین را به یغما ببرند، قهرمانانه ایستادگی کردید.

وی بیان کرد: این مقاومت شما در برابر دشمن بعثی نه تنها از خاک کشور محافظت کرد، بلکه باعث شد تا دشمنان در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بمانند.

رجبی به نقش پیشکسوتان در ارتقای روحیه مقاومت و پایداری میان نیروهای جوان اشاره کرد و افزود: شما با ایستادگی و صلابت خود، درسی به جوانان این مرز و بوم دادید که در هر زمان و مکانی می‌توان با ایمان و اعتماد به نفس به پیروزی رسید.

وی در ادامه تاکید کرد: مجاهدت‌های پیشکسوتان دفاع‌مقدس باید به درستی برای نسل جوان تبیین و بازگو شود تا ارزش‌های مقاومت و ایثار به نسل‌های آینده منتقل شود.

رجبی گفت: این وظیفه ماست که رشادت‌ها و فداکاری‌های پیشکسوتان دفاع‌مقدس را به جوانان امروز بازگو کنیم و اهمیت این موضوع به دلیل تجربه‌های گران‌بهای دفاع‌مقدس است که می‌تواند به نسل‌های بعدی انگیزه مقاومت و پایداری در برابر چالش‌ها و تهدیدات خارجی و داخلی را بیاموزد این مجاهدت‌ها نه فقط یک حادثه تاریخی، بلکه بخشی از هویت ملی و فرهنگی کشور ما است.

وی تصریح کرد: در راستای حفظ و انتقال این دستاوردهای تاریخی و فرهنگی، اردوگاه مرکزی راهیان نور به همت بسیجیان، پیشکسوتان و مسئولان استان احداث شد این اردوگاه به عنوان مرکزی برای معرفی و بازگو کردن حماسه‌های دفاع‌مقدس به ویژه نقش مهم استان در مقابله با دشمنان و حفظ تمامیت ارضی کشور طراحی شده است که نقش برجسته بسیجیان و همکاری مسئولان، به ویژه فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا و استاندار بسیجی آذربایجان‌غربی در تحقق این پروژه قابل تقدیر است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی بیان کرد: فاز اول این مرکز با هدف ثبت و مستندسازی مجاهدت‌های دو جبهه‌ای آذربایجان‌غربی در دوران دفاع‌مقدس با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح شد.

وی عنوان کرد: فاز دوم اردوگاه مرکزی راهیان نور در حال احداث است و با تکمیل پروژه میعادگاه شهید کاوه، این اردوگاه قادر به پذیرش و اسکان ۵ هزار نفر از زائران راهیان نور خواهد بود و هدف از احداث این فاز، فراهم کردن شرایط بهتر برای تبیین و انتقال مجاهدت‌های رزمندگان در جبهه‌های شمال غرب کشور است، تا زائران با حضور در این منطقه از نزدیک با رشادت‌ها و فداکاری‌های نیروهای مدافع میهن آشنا شوند و ارزش‌های دوران دفاع‌مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

انتهای خبر/م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×