» اجتماعی » ممنوعیت صید شاه‌میگو در سد ارس
صید ماهی
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد:

ممنوعیت صید شاه‌میگو در سد ارس

آبان 3, 1403۷:۳۰ ق٫ظ 00

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، با تأکید بر اهمیت حفاظت گونه ارزشمند شاه‌میگو گفت: هیچ‌گونه مجوزی برای صید شاه‌میگو صادر نشده و هرگونه فعالیت صیادی منوط به انجام ارزیابی‌های کارشناسی و تأیید مراجع ذی‌صلاح است.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آبزی دریاچه سد ارس بیان کرد: شاه‌میگوی دراز آب شیرین یکی از گونه‌های ارزشمند آبزی است که نقش مهمی در اکوسیستم این دریاچه دارد.

وی تصریح کرد: هرگونه صید غیرمجاز و بی‌رویه این گونه، می‌تواند تهدیدی جدی برای تعادل زیستی و پایدار نگه‌داشتن منابع طبیعی منطقه باشد بنابراین همکاری صیادان و شرکت‌های مرتبط با دستورات و ضوابط قانونی امری ضروری است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی همچنین به برنامه‌های بلندمدت سازمان جهاد کشاورزی برای تقویت و مدیریت پایدار منابع آبی و آبزی اشاره کرد و گفت: با انجام مطالعات تخصصی و همکاری با کارشناسان مجرب، به دنبال حفظ و توسعه پایدار این منابع ارزشمند هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما تضمین بقای طولانی‌مدت این گونه‌ها و حمایت از معیشت پایدار صیادان منطقه است، اما این امر تنها با رعایت مقررات و حفاظت از منابع امکان‌پذیر است.

شهبازی در ادامه در واکنش به گزارش خبری مبنی بر آغاز صید آزمایشی شاه‌میگوی دراز آب شیرین از دریاچه سد ارس که در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳ از سیمای مرکز استان پخش شد، بیان کرد: این گزارش، که با حضور فرماندار شهرستان پلدشت و مدیرکل دفتر آبزیان آب شیرین سازمان شیلات ایران تهیه شده بود، حاوی اطلاعاتی نادرست بوده و آغاز صید آزمایشی این آبزی ارزشمند را تکذیب می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر، صید شاه‌میگوی آب شیرین در دریاچه سد ارس ممنوع است و هیچ‌یک از شرکت‌های صیادی مجوز فعالیت ندارند. مردم باید آگاه باشند که هیچ‌گونه مجوزی برای صید این آبزی صادر نشده است.

شهبازی تأکید کرد: صدور هرگونه مجوز برای صید شاه‌میگو تنها پس از انجام ارزیابی‌های میدانی، بررسی‌های کارشناسی و اعلام نظر مراجع ذیصلاح امکان‌پذیر خواهد بود.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی در پایان از خبرنگاران و رسانه‌ها خواست تا در انتشار اخبار مربوط به این حوزه، دقت و صحت اطلاعات را در اولویت قرار دهند.

انتهای خبر/م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×