» اخبار استان » مهار احشام قاچاق توسط مرزبانان سردشت
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان
فرمانده هنگ مرزی سردشت خبر داد:

مهار احشام قاچاق توسط مرزبانان سردشت

فروردین 16, 1403۱۲:۵۷ ب٫ظ 50

فرمانده هنگ مرزی سردشت از کشف ۱۱۰ رأس احشام سبک به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ارتفاعات صعب‌العبور مرزی این شهرستان خبر داد.

وحید قویدل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: مأموران دسته اطلاعات هنگ در عملیاتی غافلگیرانه با انجام کار اطلاعاتی دقیق و انجام گشت و کمین هدفمند با استفاده از تجهیزات اپتیکی و الکترونیکی متوجه تحرک قاچاقچیان گله احشام به‌قصد خروج در نوار مرزی شده و در یک عملیات منسجم توانستند تعداد ۱۱۰ رأس احشام سبک از نوع گوسفند را مهار کنند.

وی گفت: در این عملیات ۱۱۰ رأس احشام سبک به ارزش ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در ارتفاعات صعب‌العبور مرزی کشف شد.

فرمانده هنگ مرزی سردشت در پایان خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها قاچاقچیان با تنگ دیدن عرصه، با استفاده از موقعیت جغرافیایی و تاریکی شب از محل متواری گردیدند که شناسایی و دستگیری آنان در دستور کار مرزبانان قرار گرفته است.

استان آذربايجان غربي در شمال غربي ايران قرار دارد و از شمال به جمهوري آذربايجان و ترکيه، از مغرب به کشورهاي ترکيه و عراق، از شرق به استان آذربايجان شرقي و استان زنجان و از جنوب به استان کردستان محدود است.

باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی استان آذربایجان غربی این استان با مسائل مربوط به قاچاق کالا و ارز مواجه است. بر اساس گزارش‌های اخیر، تلاش‌های زیادی برای مبارزه با این پدیده صورت‌گرفته است، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان از تشکیل ۵۷۰ فقره پرونده تخلف قاچاق کالا در آذربایجان غربی خبر داده و ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در استان را بیش از ۲۴ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال اعلام کرده است همچنین، استاندار آذربایجان غربی از کشف و ضبط ۵۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در استان خبر داده که نشان‌دهنده حجم بالای قاچاق در این منطقه است.

این اقدامات نشان می‌دهد که دولت و نهادهای مربوطه تلاش می‌کنند تا با این معضل مقابله کنند و از تولید داخلی حمایت نمایند. بااین‌حال، مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و همچنین حمایت مردمی است تا بتوان نتایج مؤثرتری را در این زمینه به دست آورد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×