» اجتماعی » نوروز فرصتی برای نوسازی و رشد است
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
امام جمعه نقده:

نوروز فرصتی برای نوسازی و رشد است

اسفند 24, 1402۹:۲۶ ق٫ظ 40

امام جمعه نقده گفت: نوروز فرصتی برای نو شدن و بازسازی است، نه‌تنها در زمینه‌های مادی بلکه در جنبه‌های روحی و معنوی نیز، این تجدید حیات می‌تواند باتوجه‌به معنویت رمضان، به معنای بازگشت به اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین فصیح نیا در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک»، به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون فرارسیدن ماه مبارک رمضان و جشن نوروز پرداخت و اظهار داشت: رمضان، ماه عبادت و بندگی، ماه طلب آمرزش و بازگشت به‌سوی خدا، و ماه توبه و پشیمانی است.

وی ادامه داد: ماهی که در آن، پیامبر اعظم (ص) تغییراتی در رفتار و حالات خود نشان می‌دادند و بیشتر به عبادت و دعا می‌پرداختند و حالتی از خضوع و تضرع داشتند ازاین‌رو، تأکید کرد که باید از این ایام به نحو احسن بهره برد.

امام‌جمعه نقده تصریح کرد: امسال، همان‌طور که اطلاع دارید، ماه رمضان با جشن نوروز هم‌زمان شده است. عید واقعی چیست؟ بر اساس نظر برخی عرفان، رمضان نیز عید است، عید بندگی و عبادت، و عید اطاعت از پروردگار عالمیان است.

وی افزود: امام علی (ع) عید واقعی را این‌گونه توصیف می‌کنند، هر روزی که در آن گناهی رخ ندهد، آن روز، عید است.

امام‌جمعه نقده بر این نکته تأکید کرد که جشن نوروز با سنت‌ها و رسومی چون دیدوبازدید و یاری رساندن به نیازمندان، در اسلام مورد تأکید است و انجام این کارها در ماه رمضان، پاداش آنها را چندبرابر می‌کند.

باتوجه‌به این هم‌زمانی فصیح نیا توصیه کرد که می‌توان از فرصت تقارن نوروز و رمضان برای تجدید روابط اجتماعی و تقویت پیوندهای خانوادگی بهره برد، زیرا این امر می‌تواند به‌عنوان یک مقدمه برای تزکیه نفس و رشد معنوی در طول ماه رمضان عمل کند.

وی همچنین یادآور شد که نوروز فرصتی برای نو شدن و بازسازی است، نه‌تنها در زمینه‌های مادی بلکه در جنبه‌های روحی و معنوی نیز، این تجدید حیات می‌تواند باتوجه‌به معنویت رمضان، به معنای بازگشت به اصول اخلاقی و ارزش‌های اسلامی باشد.

در این راستا، امام‌جمعه نقده بر لزوم توجه به نیازهای جامعه و کمک به همنوعان در این ایام تأکید کرد، چرا که این اعمال نه‌تنها به تقویت روحیه همبستگی و همدلی کمک می‌کند، بلکه به‌عنوان یک عبادت محسوب شده و موجب جلب رضایت خداوند می‌شود.

وی در پایان، از جوانان خواست که در این ایام، با شوروشوق بیشتری به استقبال ماه رمضان بروند و با برنامه‌ریزی دقیق برای اعمال عبادی و فرهنگی، از این ماه به‌عنوان یک فرصت برای رشد و تعالی استفاده کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×