» اجتماعی » هفته دفاع مقدس فرصت ارزشمندی برای تبیین فرهنگ شهادت است
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی:

هفته دفاع مقدس فرصت ارزشمندی برای تبیین فرهنگ شهادت است

شهریور 27, 1402۶:۱۵ ب٫ظ 10

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی گفت: هفته دفاع مقدس فرصت ارزشمندی در جهت معرفی و تبیین فرهنگ و معارف دفاع مقدس و مقاومت برای نسل جوان است.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ سردار جلیل وحیدی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، دفاع مقدس را اوج اقتدار و عظمت ایران دانست و اظهار کرد: شعار امسال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس «ما متحدیم» است؛ یعنی همه ارکان کشور و همه نیروهای مسلح در برابر دشمن متحد هستیم تا از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم.

وی با اشاره به اهمیت انتقال فرهنگ و ارزش‌های شهدا به نسل جوان،  تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصت ارزشمندی در جهت معرفی و تبیین فرهنگ و ایثار شهادت و از خودگذشتگی است.

وحیدی با بیان اینکه دفاع مقدس اوج اقتدار، عزت و ایثارگری ملت ایران است، افزود: دفاع مقدس در طول ۴۳ سال انقلاب، همانند ستاره‌ای درخشان است که باید در این فرصت، عیار و تراز رزمندگان تبیین شود.

وی عنوان کرد: متاسفانه تاکنون فرهنگ دفاع مقدس به خوبی تبیین نشده است بنابراین ضروری است ارزش‌های ایثارگران، رزمندگان و فرهنگ دفاع‌مقدس در جامعه تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی اظهار کرد: دفاع مقدس در عرصه آموزش، تربیت بسیار مهم است و علاوه بر تجلیل این دوران باید حفظ و نشر فرهنگ دفاع مقدس در دستور کار قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه، دفاع مقدس کلید حل مشکلات سیاسی، فرهنگی، امنیتی و دیپلماسی است، گفت: در هفته دفاع مقدس امسال دو هزار و ۷۵۰ برنامه در قالب ۴۳ عنوان در استان اجرا می‌شود.

وحیدی از برگزاری ۱۰۰ یادواره شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی و نمایشگاه در ۴۵ غرفه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: غبارروبی مزار شهدا، گرامیداشت شهدای نیروی هوایی، تجلیل از سربازان نمونه و پیاده‌سازی عملیات دفاع مقدس، توسط نیروهای مسلح استان بخشی دیگر از برنامه‌های گرامیداشت این هفته در استان است.

انتهای خبر /

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×