» تازه های خبر » واکنش و تسلیت مراجع تقلید و مسوولان برای شهدای خدمت
تازه های خبر - سیاسی

واکنش و تسلیت مراجع تقلید و مسوولان برای شهدای خدمت

اردیبهشت 1, 1403۷:۰۰ ق٫ظ 10

جمعی از مراجع عظام تقلید، مسئولان کشوری، لشکری با صدور پیام‌های جداگانه‌ای شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از خبرگزاری فارس، یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بالگرد حامل رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهانش که برای بازدید از سد خداآفرین و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بودند، به علت شرایط نامساعد آب‌وهوایی، دچار سانحه شد و تمام سرنشینان بالگرد به شهادت رسیدند. در این سانحه هوایی، سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همراهان او از جمله امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل هاشم امام‌جمعه تبریز، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، و همچنین سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور و خلبانان و کادر پرواز بالگرد به شهادت رسیدند. در پی این حادثه ناگوار و تلخ جمعی از مراجع عظام تقلید، مسئولان کشوری و لشکری با صدور پیام‌های جداگانه‌ای شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفتند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: رئیس‌جمهور نمونه بارزی از مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همراهان آورده است: ایشان نمونه بارزی از مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود و در ادای خدمت و وظیفه کوتاهی نکرد.

آیت‌الله جوادی آملی: این سانحه سنگین و تلخ موجب تألم فراوان شد

آیت‌الله جوادی آملی: سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و امام‌جمعه گرامی تبریز و وزیر امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد. این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و بازماندگان تسلیت و مغفرت و اجر شهادت را برای سالکان به مقصد رسیده و خادمان به شهود مقصود باریافته خواهان و استواری ایران اسلامی را از خدای سبحان مسئلت دارم.

آیت‌الله نوری همدانی: حجت‌الاسلام رئیسی تمام عمر را صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود

مرجع تقلید شیعیان در پیام تسلیتی بیان کرد: مرحوم شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی (رضوان‌الله علیه) تمام عمر را بااخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و در این مسیر فردی خستگی‌ناپذیر بود.

رئیس مجلس: در قلب ملت ایران جا داشتی و یادت جاودانه شد

محمدباقر قالیباف با صدور پیامی تأکید کرد: عزیز دل ملت ایران، رفیق جان، یار باصفا و صادق امام و رهبری سفرت به خیر. ما را فراموش نکن، دست این برادرت را هم بگیر و سلام ما را به حاج‌قاسم برسان. به آرزویت رسیدی و عاقبت رجایی شدی.
محسن رضایی: شهید رئیسی فداکارانه انجام‌وظیفه کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شهادت رئیس‌جمهوری و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

روحانی: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد

رئیس‌جمهور سابق در پیام ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه او نوشت: صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد. در بخش دیگری از این پیام آمده است: انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روزهای تلخ بسیاری دیده؛ اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم. بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادماندنی شهدای گران‌قدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در پیامی با تسلیت شهادت رئیس‌جمهور کشورمان و همراهان تأکید کرد شهیدِ جمهور، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.

جهانگیری شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت

معاون اول دولت‌های یازدهم و دوازدهم با صدور پیام تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی، تأکید کرد: اکنون زمان آن است که تمامی جریان‌های سیاسی به آینده ایران و ضرورت وحدت و همبستگی ملی و تأمین آرمان و خواسته‌های ملت بیندیشند.
حاج‌علی‌اکبری: شهید آیت‌الله رئیسی در همه سنگرها روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در پیامی نوشت: شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در زمره مسئولان تراز انقلاب اسلامی بود که در همه سنگرهای مسئولیت عطر خدمت متواضعانه و روحیه جهادی را با خود به ارمغان می‌آورد.

وزیر دفاع: رئیس‌جمهور در «میدان خدمت به مردم» به شهادت رسید

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد را تسلیت گفت.
سردار جلالی: آیت‌الله رئیسی هیچگاه فرصت خدمت به مردم را به عافیت پشت‌میزنشینی ترجیح نداد
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهوری خستگی‌ناپذیر، مردمی و مردمدار بود که هیچگاه فرصت خدمت به مردم را به عافیت پشت‌میزنشینی ترجیح نداد و تا روز آخر حیات خود، برای آبادانی و خدمت به این مرزوبوم تلاش کرد.

ظریف: شهادت پاداش اخلاص این عزیزان بود

محمدجواد ظریف با صدور پیامی عنوان کرد: شهادت ریاست گران‌قدر جمهوری، برادر عزیزم وزیر امور خارجه و دیگر شهدای ارجمند حادثه دردناک دیروز را تسلیت عرض می‌کنم. رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندم.
سازمان بسیج اساتید: شهیدان خدمت سربلندی ایران را تضمین خواهند کرد

سازمان بسیج اساتید با صدور پیامی تأکید کرد: به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهیم با شهادت شهدای خدمت راه خدمت به مردم و محرومان نه‌تنها بسته نشد؛ بلکه فرزندان ملت را در آغاز راهی قرارداد که بدون شک اقتدار و سربلندی ایران اسلامی و رفاه و رضایت مردم ایران را در پی خواهد داشت.
تسلیت دهقانی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه
در پی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و هیئت همراه آن‌ها در سانحه سقوط بالگرد، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در پیامی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان را تسلیت گفت.

خلأ وجودی شخصیت‌ها پر نمی‌شود

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) شهادت رئیس‌جمهور و هیئت همراه ایشان در سانحه سقوط هلیکوپتر سفر به استان آذربایجانی شرقی را تسلیت گفت.
آیت الله نوری همدانی: حجت‌الاسلام رئیسی تمام عمر را صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود
مرجع‌تقلید شیعیان در پیام تسلیتی بیان کرد: مرحوم شهید حجت الاسلام والمسلمین رئیسی (رضوان الله علیه) تمام عمر را با اخلاص و دیانت و تواضع صرف خدمت به مردم و انقلاب نمود و در این مسیر فردی خستگی ناپذیر بود.

عارف: خلأ وجودی آیت‌الله رئیسی برای همه سخت و دشوار خواهد بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی شخصیتی مردمی بودند که در تمامی مسئولیت‌های که بر عهده داشتند تلاش کردند روحیه مردمی، ساده زیستی و اخلاق مدارانه خود را حفظ کنند و خلأ وجودی ایشان برای همه سخت و دشوار خواهد بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×