» اخبار استان » ارومیه » پروژه‌های عمرانی در روستاهای آذربایجان‌غربی با سرعت پیش می‌رود
ارومیه - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی:

پروژه‌های عمرانی در روستاهای آذربایجان‌غربی با سرعت پیش می‌رود

آبان 10, 1402۱۱:۲۱ ق٫ظ 40

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: پروژه‌های عمرانی درروستاهای آذربایجان‌غربی با سرعت بالایی پیش می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» جعفر برزگر در گفتگو با خبرنگار درناسسی در خصوص توسعه و عمران مناطق روستایی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در حدود 40 درصد جمعیت استان آذربایجان‌غربی در مناطق روستایی واقع شده  و در این استان دو هزار ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد و این استان از لحاظ تعداد آبادی در رتبه هفتم کشوری قرار دارد.

وی با اشاره به اهداف تأمین مساکن روستایی عنوان کرد: جامعه هدف بسیاری خوبی برای تأمین مسکن وجود دارد در این راستا با عنایت و حمایت استاندار آذربایجان‌غربی در جلسات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برای توسعه و آبادانی روستاها سرعت اقدامات عمرانی در بخش روستایی بسیار بالا است.

برزگر عنوان کرد: برای تأمین زیرساخت‌های لازم برای ساخت مسکن در مناطق روستایی تا سال ۱۴۰۰ در روستا کارهای مطالعاتی و بازنگری آن انجام و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۷۲ روستا مطالعات و بازنگری آن تکمیل شده است  و برای ماندگاری و مهاجرت معکوس روستاییان کار اجرایی ۷۷۷ روستا با اعتبار بالغ بر ۶ هزار ۸۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی گفت: برای آسفالت معابر ۳۰۳ روستا انجام و بیش از یک میلیون مترمربع با اعتبار بالغ بر دو هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال کار اجرایی صورت پذیرفته است و در راستای اجرای ساخت مسکن روستایی و شهری ۱۳ هزار واحد مسکن روستایی جز برنامه‌های سالانه قرار داشته است با مشارکت خدمات فنی و بانک‌های عامل محقق شده است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی برزگر تصریح کرد: در راستای افزایش برنامه سالانه ۲۱ هزار واحد در  ۲۶۳۷ هکتار از اراضی بزرگ‌مقیاس در روستاهای حریم واقع شده در شهرهای بزرگ شناسایی شده، که در مراحل تفکیک و واگذاری هستند.

وی گفت: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز با تأمین ۲۱۸ هکتار و در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر ۶۸ هکتار تأمین و طراحی زمین به اتمام رسیده است.که شاهد واگذاری و شروع عملیات ۷ هزار واحد در استان خواهیم بود که ۱۷۳۱ واحد از واحدهای شروع شده ۱۴۰۰ و هفته دولت شروع عملیات بود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در میانگین کشوری وضعیت خوبی را دار است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در مناطق زلزله‌زده خوی از مجموع ۳۲۲۰ واحد ۳۰۵۰ واحد کار اجرایی و فونداسیون به اتمام و دو هزار و ۱۰۰ واحد کار اجرایی سقف به اتمام رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش ستاد ملی مسکن و اجرای فعالیت‌های طرح هادی روستایی ساخت مسکن روستایی و شهری در وضعیت مناسبی قرار دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×