» اجتماعی » پروژه احیای دروازه‌ها نیازمند مشاوره تخصصی است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه

پروژه احیای دروازه‌ها نیازمند مشاوره تخصصی است

مرداد 25, 1403۱۰:۰۶ ق٫ظ 20

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ایده ساخت نماد برای «بازارباش دروازاسی گفت: برای طراحی این پروژه، نیاز است تا نظرات و دیدگاه‌های مختلف کارشناسان، شهروندان و نهادهای ذی‌ربط به‌دقت بررسی شود.

حسین‌پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به ایده ساخت نماد برای «بازارباش دروازاسی» اظهار کرد: متأسفانه تاکنون به نتیجه مطلوبی دست نیافته‌ایم، درحالی‌که شهر تبریز اقدامات خوبی در احیای بافت تاریخی انجام داده است.

وی افزود: دروازه‌های ارومیه بخشی از هویت شهر ما هستند و باید با جدیت بیشتری به این موضوع پرداخته شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: احیای بافت تاریخی ارومیه، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیزترین پروژه‌های توسعه شهری در این منطقه، هدفی است که به‌منظور حفظ و ارتقای هویت فرهنگی و تاریخی شهر و ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و گردشگری دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: این فرآیند نیازمند توجه به جنبه‌های مختلف از جمله مرمت بناهای تاریخی، بهبود زیرساخت‌ها، و توجه به نیازهای ساکنان محلی است.

پناهی همچنین اشاره کرد: ما از پتانسیل‌های ارومیه به‌خوبی استفاده نکرده‌ایم و باید با پرهیز از حاشیه‌ها، به احیا و بازآفرینی دروازه‌ها بپردازیم.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طراحی این پروژه، نیاز است تا نظرات و دیدگاه‌های مختلف کارشناسان، شهروندان و نهادهای ذی‌ربط به‌دقت بررسی شود تا پروژه‌ای جامع و متناسب با نیازهای شهروندان و ویژگی‌های تاریخی منطقه به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد می‌شود که در مرحله بعد، گروه‌های کاری تخصصی با مشارکت دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و سازمان‌های محلی تشکیل شود تا فرایند طراحی و اجرا بادقت و رعایت اصول علمی و فرهنگی پیش برود.

پناهی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات مشاوره با کارشناسان میراث‌فرهنگی و باستان‌شناسان برای اطمینان از صحت و دقت اطلاعات مربوط به دروازه‌ها و دیگر اجزای تاریخی مورد تأکید قرار گرفت. این اقدام می‌تواند به شناسایی دقیق‌تر موقعیت‌های باستانی و نیازهای حفاظتی کمک کند.

گفتنی است تصمیم‌گیری درباره مراحل بعدی پروژه به‌ویژه انتخاب مشاور و سرمایه‌گذار مناسب به تصویب رسید و مقرر شد که اطلاع‌رسانی عمومی و جذب مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مختلف در این زمینه در دستور کار قرار گیرد. هدف نهایی از این اقدامات، اجرای موفقیت‌آمیز پروژه احیای دروازه‌ها و تبدیل آن به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری و فرهنگی شهر ارومیه است.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×