» اجتماعی » پروژه گردشگری خوشاکو گامی بزرگ در توسعه
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی خبر داد:

پروژه گردشگری خوشاکو گامی بزرگ در توسعه

مهر 29, 1403۸:۱۴ ق٫ظ 00

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر پروژه گردشگری خوشاکو، با سرعتی قابل توجه در حال اجرا است و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از آن تحولی بزرگ در زیرساخت‌های گردشگری استان رقم بخورد.

مرتضی صفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ با اشاره به آغاز رسمی پروژه پروژه احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه در اردیبهشت‌ماه سال جاری، اظهار کرد: روند اجرایی این پروژه به شکل قابل قبولی پیش می‌رود که یکی از گام‌های مهم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری منطقه است و از سوی بخش خصوصی و با همکاری نهادهای دولتی پیگیری می‌شود.

وی افزود: این پروژه با استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت‌وساز و مطابق با استانداردهای جهانی در حال پیشرفت است همچنین استفاده از مواد بومی و سازگار با محیط‌زیست در این پروژه به‌منظور حفظ اکوسیستم منطقه یکی از یک هزار و 300 متر خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین هتلی با ظرفیت ۷۰ تخت اقامتی برای گردشگران داخلی و خارجی ساخته می‌شود انتظار می‌رود این پروژه به عنوان یکی از نقاط کلیدی در توسعه صنعت گردشگری آذربایجان‌غربی نقش اساسی ایفا کند و به جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در این حوزه منجر شود.

وی همچنین به اهمیت فراهم کردن امکانات رفاهی و اقامتی با کیفیت بالا در این منطقه اشاره کرد و بیان کرد: این هتل با امکانات مدرن و دسترسی آسان به جاذبه‌های طبیعی منطقه، به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل خواهد شد علاوه بر این، اقدامات دیگری مانند ساخت پارکینگ، مسیرهای پیاده‌روی و برنامه‌های فرهنگی نیز در دست اجرا هستند.

صفری با اشاره به موقعیت جغرافیایی ویژه منطقه سیلوانا و نزدیکی آن به مرز بین‌المللی سرو، بر پتانسیل‌های بالقوه گردشگری این منطقه تاکید کرد و افزود: وجود جاذبه‌های طبیعی همچون آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو و چشمه‌های آب‌گرم هفت‌آباد، ظرفیت‌های منحصر به فردی برای توسعه گردشگری در منطقه ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی برای معرفی بهتر این جاذبه‌ها در سطح ملی و بین‌المللی از طریق برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی در دست اجرا است همچنین، تلاش‌هایی برای بهبود مسیرهای دسترسی به این نقاط گردشگری در حال انجام است که می‌تواند سهم بسزایی در افزایش تعداد بازدیدکنندگان و رونق اقتصادی منطقه داشته باشد.

انتهای خبر/ م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×