» اجتماعی » پویش نذر خون همزمان با ایام محرم در آذربایجان‌ غربی اجرا می‌شود
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌ غربی:

پویش نذر خون همزمان با ایام محرم در آذربایجان‌ غربی اجرا می‌شود

مرداد 4, 1402۸:۰۴ ق٫ظ 60

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌ غربی از راه‌اندازی پویش "نذر خون" با شعار "اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" همزمان با فرا رسیدن ماه محرم در استان خبر داد.  

مجتبی قهرمان رضاییه در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و شهادت اباعبدلله الحسین(ع)، اظهار کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته با هدف تامین خون کافی و سالم و حفظ ذخایر خون، پویش نذر خون با “شعار اهدای خون؛ فرهنگ حسینی، نذر عاشقان” از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر در استان اجرا می‌‌شود.

وی با بیان اینکه ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) یکی از بزرگترین فرصت‌ها برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است، افزود: در سازمان انتقال خون، ترویج اهدای خون به عنوان یک فرهنگ ارزشی سرلوحه برنامه کاری قرار داده شده است؛ چراکه می‌تواند به عنوان یک اقدام نجات‌بخش و ایثارگرانه و با هدف نوع دوستانه مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پنج مرکز منتخب در استان در روز تاسوعا و عاشورا آماده دریافت خون اهدایی هستند، بیان کرد: این شهرستان‌ها شامل ارومیه، خوی، نقده، مهاباد و میاندوآب است که در روز تاسوعا و عاشورا آماده دریافت خون از مردم عزادار هستند.

وی بیان کرد: هدف این است که اهدای خون را به عنوان یک نذر در کنار سایر نذورات این ایام قرار داد تا این امر نجات‌بخش در نگاه جامعه به ویژه نسل جوان و بانوان به یک مسئولیت اخلاقی و انسانی تبدیل شود و فرهنگ اهدای خون بتواند در پیوند با فرهنگ‌های اصیل اعتقادی همچون ایثارگری مکتب عاشورا به جایگاهی رفیع در باور مردم دست یابد.

رضائیه با بیان اینکه ذخیره خون در استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است، عنوان کرد: از عموم مردم به ویژه جوانان و بانوان به عنوان محور فرهنگی هر خانواده، دعوت می‌شود تا با شرکت در این پویش ضمن کمک به بیماران و نیازمندان به خون مروج این معروف پسندیده و سنت حسنه باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×