» اجتماعی » پیش‌بینی تمهیدات ترافیکی برای ایام بازگشایی مدارس در آذربایجان غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
پلیس راهور آذربایجان غربی خبر داد:

پیش‌بینی تمهیدات ترافیکی برای ایام بازگشایی مدارس در آذربایجان غربی

شهریور 28, 1402۱۰:۴۶ ق٫ظ 50

پلیس راهور آذربایجان غربی از آمادگی پلیس جهت بازگشایی مدارس از صبح شنبه و حضور صددرصدی پلیس راهور در سطح معابر و تقاطع‌ها جهت روان‌سازی بار ترافیک خبر داد.

حجت مشتاق در گفتگو با خبرنگار حرف؛ با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس اظهار کرد: تمهیدات لازم توسط پلیس راهور آذربایجان غربی به‌منظور تأمین ترافیک روان برای دانش‌آموزان و مردم درنظرگرفته شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به بازگشایی مدارس هماهنگی‌های لازم با ناجا و پلیس راهور صورت می‌گیرد تا از بروز مشکلات ترافیکی در شهرها جلوگیری شود به‌خصوص اینکه هفته نخست آغاز فعالیت مدارس بسیار مهم است و باید پیش‌بینی‌های لازم انجام شود.

مشتاق تصریح کرد: در خصوص ساماندهی سرویس مدارس، بر اساس دستورالعملی که از استان ابلاغ شده، هماهنگی‌های لازم برای ساماندهی این موضوع صورت‌گرفته و در آغاز سال تحصیلی جدید مشکلی از نظر سرویس و حمل‌ونقل دانش‌آموزان نخواهیم داشت.

پلیس راهور استان آذربایجان غربی عنوان کرد: برای سرویس مدارس روندی تعریف شده تا حتماً از تعاونی‌های حمل‌ونقل استفاده شود تا اینکه مشکل و معضلاتی از سوی افراد ناشناس و خودروهای شخصی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها به‌منظور تأمین سرویس مدارس فرزندان خود از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر خودروی شخصی دچار حادثه شود، هیچ بیمه‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد.

مشتاق عنوان کرد: برخی از والدین دانش‌آموزان برای بردن فرزندانشان از خودروهای خود استفاده می‌کنند که تجمع این خودروها در ساعت شروع و خاتمه مدارس باعث ایجاد گلوگاه‌های ترافیکی و انسداد در معابر گشته و وضعیت ترافیکی نابسامانی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ازدحام و ترافیک سنگین در محدوده مدارس باعث اضطراب خود دانش‌آموزان نیز می‌شود، گفت: به رانندگان توصیه داریم خودرو خود را در محل‌های مناسب و بدون ایجاد مشکل تردد برای سایر رانندگان متوقف ساخته و فرزندان خود را به داخل مدرسه هدایت کنند.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×