» اخبار استان » چاله‌های خیابانی قاتل خودروها در مهاباد
اخبار استان - گزارش و تحلیل - مهاباد

چاله‌های خیابانی قاتل خودروها در مهاباد

آبان 3, 1402۰:۴۶ ق٫ظ 1 00

چاله‌‌ها و ترک‌های آسفالت در سطح شهر و مناطق مختلف مهاباد تبدیل به یک معضلی بزرگ شده و از طرف دیگر چهره شهر را هم زشت کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری هالان-۲۴؛ چاله‌های سطح شهر و مناطق مختلف مهاباد تبدیل به یک معضلی بزرگ شده است که علاوه بر خسارت‌های مالی که به خودرو های شهروندان وارد می‌شود چهره شهر را هم نیز زشت کرده است.

در بسیاری از کوچه و خیابان‌های مهاباد، مشاهده می‌شود که خود مردم باتوجه‌به نیاز و نگرانی‌هایشان، نسبت به ترمیم آسفالت و پر کردن چاله‌ها اقدام کرده که این رفتار قابل‌تحسین است زیرا نشان از مسئولیت‌پذیری و اهمیت‌دادن به زیرساخت‌های شهری توسط جامعه است.

باتوجه‌به بررسی‌های انجام شده، وضعیت آسفالت خیابان و کوچه‌های سطح شهر مهاباد در حالت بحرانی قرار دارد. در حقیقت، مشاهده می‌شود که بسیاری از خیابان‌ها دارای ترک و چاله‌وچوله‌های زیادی هستند.

علاوه بر این، در بعضی مناطق، آسفالت به‌صورت نامنظم و ناصاف است که ممکن است باعث افزایش خطرات رانندگی و خراب‌شدن لاستیک‌های خودرو می‌شود بنابراین، لازم است تلاش‌های بیشتر و جدیدتر در جهت بهبود وضعیت آسفالت خیابان‌های سطح شهر انجام شود.

بیشتر چاله‌های سطح شهر توسط اداره امور آب به دلایل مختلف در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر کنده‌کاری شده‌اند و پس از اتمام کار به همان حالت رها شده‌اند بدون اینکه لکه‌گیری انجام شود.

گلایه مردم مهاباد از چاله و شکستگی‌های خیابان‌ها و کوچه‌ها

کمال عیسی‌زاده یکی از شهروندان مهابادی در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهار کرد: در منطقه باغ شایگان، بسیاری از کوچه و خیابان‌ها دارای شکستگی و چاله‌های بزرگ هستند.

این شهروند افزود: وجود چاله‌ها در کوچه‌ها و خیابان‌ها باعث افزایش ترافیک شده است که این مشکل باعث تأخیر در حرکت خودروها و افزایش زمان سفر و کاهش سطح راحتی رانندگان و مسافران شده و بسیاری از خودروها هنگام عبور با آسیب‌های جدی روبرو می‌شوند که می‌تواند به خرابی جلوبندی و قطعات دیگر خودرو منجر شود.

پیگیری رسانه‌ها و شهروندان

باتوجه‌به پیگیری‌های انجام شده توسط مردم و رسانه‌های شهرستانی، و همچنین دیدارهای مردم با مسئولین مربوطه شهرداری، می‌توان گفت که وضعیت آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌ها نسبت به قبل بهبودیافته است.

اقدامات انجام شده توسط شهرداری در جواب نیازها و درخواست‌های مردم، منجر به بهبود کیفیت آسفالت و رفع نقص‌های موجود در خیابان‌ها و کوچه‌ها شده است.

همچنین، پاسخگویی مناسب مسئولین به مشکلات مردم، نشان از تلاش برای حل مشکلات زیربنای شهر است. البته باید تأکید کرد که همچنان نقص‌ها و چالش‌های بزرگ‌تر در این زمینه وجود دارد که نیازمند پیگیری بیشتر است.

به گفته مسئولین شهرداری از ابتدای سال جاری تا به امروز ۳۳ هزار مترمربع کوچه و خیابان و معابر سطح شهر مهاباد لکه‌گیری شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×