» اخبار استان » ارومیه » کشف زمین خواری میلیاردی در “چهاربرج “
ارومیه - پیشخوان - گفتگو
فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی خبر داد:

کشف زمین خواری میلیاردی در “چهاربرج “

آبان 22, 1402۵:۵۰ ب٫ظ 40

فرمانده انتظامي استان آذربایجان‌غربی از کشف 245 هکتار زمین خواری و دستگیری 5 نفر در شهرستان چهار برج، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» سردار رحیم جهان‌بخش در گفتگو با خبرنگار درناسسی در تشریح جزئیات خبر زمین‌خواری اظهارداشت: در پی خبری مبنی بر تصرف غیرمجاز از اراضی ملی واقع در یکی از روستاهای شهرستان “چهاربرج” مأموران انتظامی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در معیت کارشناسان اداره منابع طبیعی از زمین تصرف شده بازدید و پس از تأیید غیرمجاز بودن تصرف 245 هکتار زمین مذکور را شناسایی و رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش اراضی مورد تصرف غیرمجاز را بیش از یک هزار میلیارد ریال برآورد و در این راستا تعداد پنج نفر متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

جهان‌بخش بیان کرد: حفظ بیت‌المال و اراضی ملی و دولتی از دست متصرفان و سودجویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان برابر قانون و با قاطعیت برخورد می‌شود.

خاطرنشان می‌شود یکی از جرایم اقتصادی که باید با آن مبارزه شــود زمین‌خواری اســت. زمین‌خواران ثروتی را تصاحب می‌کنند که هیچ‌گاه آن را تولید نکرده و هیچ نقشــی در به‌وجودآوردن آن نداشــته و با روش‌های ناصواب آن را تصاحب کرده و با حیله و ترفندهای مختلف آن را به فروش می‌رسانند و در این راه عده‌ای را در مقابل دولت یا مالکان واقعی قرار می‌دهند. یکی از اثرات سوء زمین‌خواری گرانی شدید در بخش مسکن است. با پیشرفت جوامع، روی‌آوری مردم به زندگی شهرنشــینی، تراکم بالای جمعیتی مناطق شهرنشــین، گسترش ارتباطات، فناوری و… باعث شد که شکل جرایم و ماهیت آنها تغییر یابد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×