» اجتماعی » کشف طلای قاچاق در گمرک مرزی رازی
اجتماعی - اخبار استان - تازه های خبر - تیتر یک - گفتگو
فرمانده مرزبانی استان آذربايجان‌ غربی خبر داد:

کشف طلای قاچاق در گمرک مرزی رازی

اسفند 20, 1402۱۰:۳۳ ق٫ظ 40

 فرمانده مرزبانی استان آذربايجان‌غربی از کشف 745 قطعه انواع زيور آلات طلا به وزن دو کيلو و 600 گرم در مرزهای شهرستان خوی خبر داد.

سردار محمد احمدي در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: مرزبانان هنگ مرزی خوی مستقر در گمرک مرزی رازی، حين کنترل مترددين که قصد ورود به کشور را داشتند به يک نفر مظنون شدند.

وی افزود: مرزبانان با رعايت حقوق شهروندی و موازين شرعی و قانونی در بازرسی از بار همراه فرد، تعداد 745 قطعه انواع زيور آلات طلا قاچاق به وزن دو کيلو و 600 گرم را کشف کردند.

احمدی با بيان اينکه اين فرد دستگير و به همراه طلاهاي مکشوفه تحويل مراجع ذی‌صلاح شد، اظهار داشت: کارشناسان ارزش کالاي مکشوفه را 82 ميليارد ريال برآورد کردند.

فرمانده مرزبانی استان آذربايجان‌ غربی خاطرنشان کرد: مرزهای جمهوری اسلامي ايران با حضور مقتدرانه مرزبانان تحت كنترل کامل و رصد اطلاعاتی دقيق قرار دارد و اجازه ورود و خروج  کالای قاچاق به مرزهای کشورمان را نخواهيم داد.

وی قاچاق را برای وضعیت فعلی کشور تهدید اقتصادی بزرگی دانست، اظهار داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در جابجایی دام‌ها برای قاچاق آن به خارج از کشور را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

به گزارش حرف رک، استان آذربایجان‌ غربی به علت هم‌جواری با سه کشور مهم منطقه خاورمیانه و قفقاز جنوبی یعنی ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان (منطقه خودمختار نخجوان)، همچنین به علت موقعیت حساس ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک به‌عنوان دروازه ورود و پل ارتباطی ایران به اروپا، در بین ۱۶ استان حاشیه‌ای ایران، پس از خوزستان بی‌شک مهم‌ترین استان مرزی ایران است.

خط مرز سیاسی این استان از دره رودخانه زاب کوچک واقع در جنوب سردشت در همسایگی کردستان عراق تا بورآلان (دیم قشلاق) در شمالی‌ترین نقطه مزری این استان با کشور ترکیه است.

معضلات متعدد از قبیل قاچاق کالا و سوخت، مشروبات الکلی، مواد مخدر، اسلحه و مهمات، درگیری نیروهای نظامی – امنیتی با گروهک‌های از شایع‌ترین مواردی هستند که بسترهای ناامنی در این مناطق مرزی را فراهم آورده‌ است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×