» گفتگو » کشف و ضبط محموله قاچاق در مهاباد
گفتگو
فرمانده انتظامی مهاباد:

کشف و ضبط محموله قاچاق در مهاباد

دی 25, 1402۷:۲۸ ب٫ظ زمان مطالعه: 1 90

فرمانده انتظامی مهاباد از کشف و ضبط دو تن آرد و بیش از دو تن چوب قاچاق در مکریان شرقی مهاباد خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» یوسف اشرفی در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهار کرد: مأموران انتظامی در پاسگاه مکریان شرقی در حین گشت زنی در محورهای مواصلاتی مهاباد – میاندوآب به دو دستگاه وانت سایپا مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

 اشرفی تصریح کرد: با توقیف این دستگاه‌ها و بررسی بار آن توسط مأموران، در محموله اول مقدار بیش از دو تن آرد و در محموله دوم بیش از دو تن چوب به‌صورت قاچاق و فاقد هر گونه مجوز قانونی بارگیری شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی مهاباد با بیان اینکه طبق نظر کارشناسان، ارزش دو تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق و دو تن آرد برابر با یک میلیارد ریال تخمین زده شده است، عنوان کرد: مأموران انتظامی پس از کشف بار قاچاق، تحقیقات خود را درباره عوامل و شبکه‌های قاچاق چوب در منطقه ادامه داده و در این راستا خودرو های توقیف و دو متهم را دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی و پیگیری به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست‌محیطی زیادی را به همراه دارد که متأسفانه امسال چندین مورد چوب قاچاق داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد اظهار کرد: از شهروندان، خواهشمندیم در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مشکوک یا احتمال اقدام به احتکار اقلام ضروری توسط افراد سودجو، به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهید.

وی تصریح کرد: برای حفظ نظام اقتصادی سالم و پایدار در چارچوب قوانین و مقررات، لازم است بر علل و عوامل پدیده قاچاق تأثیرگذار شده و روش‌های مناسب برای جلوگیری از آن همچون تشدید قوانین مبارزه با قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی ایجاد شود.

 اشرفی در پایان افزود: با همکاری مردم، می‌توانیم در جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی و حفظ نظم و امنیت شهر کمک کنیم.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×