» اجتماعی » کشف ۳۵ قبضه اسلحه جنگی در مهاباد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان

کشف ۳۵ قبضه اسلحه جنگی در مهاباد

مهر 10, 1403۸:۴۷ ق٫ظ 10

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از کشف 35 قبضه اسلحه جنگی و شکاری در مهاباد خبر داد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از کشف ۳۵ قبضه اسلحه جنگی و شکاری در مهاباد خبر داد و گفت: این کشف در پی گزارش نهادهای امنیتی مبنی بر رصد یک محموله سلاح و مهمات که قصد انتقال به یکی از استان‌های غربی کشور را داشت، انجام شده است.

عتباتی ادامه داد: پس از دریافت گزارش مذکور، دادستانی مهاباد به سرعت موضوع را در دستور کار خود قرار داد و با انجام هماهنگی‌های لازم و اقدامات اطلاعاتی دقیق، دستورات قضایی برای توقیف محموله و دستگیری متهمان صادر شد.

وی تاکید کرد: این اقدام در راستای حفظ امنیت عمومی و مقابله با قاچاق سلاح انجام گرفت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تصریح کرد: با صدور دستور قضایی، محموله سلاح‌ها توقیف و دو نفر در ارتباط با این موضوع دستگیر شدند. متهمان به دادسرای عمومی و انقلاب مهاباد منتقل شدند و مقام قضایی پس از تفهیم اتهامات، تحقیقات تکمیلی را آغاز کرد.

عتباتی یادآورشد: این کشف نشان‌دهنده همکاری مؤثر بین نهادهای امنیتی و قضایی در راستای حفظ امنیت عمومی و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی در استان است. دکتر عتباتی تأکید کرد که دادگستری آذربایجان غربی با جدیت به مقابله با قاچاق سلاح و سایر جرایم سازمان‌یافته ادامه خواهد داد و همواره در راستای تأمین امنیت و آرامش شهروندان در حال تلاش است.

رئیس کل دادگستری آذرباجان غربی همچنین به اهمیت آگاهی‌رسانی به شهروندان در زمینه خطرات ناشی از قاچاق سلاح اشاره کرد و گفت: توسعه برنامه‌های آموزشی و آگاهی‌دهی برای مردم می‌تواند نقش موثری در کاهش فعالیت‌های غیرقانونی داشته باشد.

عتباتی در پایان خاطرنشان کرد: دادگستری آذربایجان غربی با تمام قوا به مبارزه با جرایم سازمان‌یافته، به ویژه قاچاق سلاح و مهمات ادامه خواهد داد.

انتهای خبر / و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×