» اجتماعی » کمبود کارخانه فرآوری مشکل اصلی معدن‌داران پیرانشهری
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
فرماندار پیرانشهر مطرح کرد:

کمبود کارخانه فرآوری مشکل اصلی معدن‌داران پیرانشهری

تیر 17, 1402۲:۲۳ ب٫ظ 30

فرماندار پیرانشهر با بیان اینکه، سالانه هشت تن سنگ از معادن این شهرستان برداشت می‌شود، گفت: نبود کارخانه فرآوری مشکل اصلی معدن‌داران پیرانشهری است.

کاک درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به میزان ذخیره‌های معدنی در شهرستان پیرانشهر اظهار کرد: ذخیره‌های معدنی در این شهرستان بالغ بر هشت میلیون و ۲۲۳ هزار تن برآورد شده است.

وی تصریح کرد: در مجموع ۱۲۸ نفر در بخش معادن شهرستان پیرانشهر مشغول به فعالیت هستند.

فرماندار پیرانشهر به عمده سنگ‌های استخراجی اشاره کرد و گفت: عمده سنگ‌های استخراجی از معادن این شهرستان گرانیت، سنگ مرمر و چینی است.

وی تصریح کرد: سنگ‌های استخراج شده از معادن این شهرستان جهت استفاده در داخل و خارج از کشور به کارخانه‌های فراوری در شیراز و اصفهان انتقال داده می‌شود.

درویشی عنوان کرد: کمبود کارخانه‌های فراوری مواد معدنی و نبود ماشین‌آلات پیشرفته از جمله مشکلات معدن‌کاران این شهرستان است.

وی افزود: استخراج مواد معدنی علی‌الخصوص باتوجه‌به گستردگی وتنوع مواد معدنی در پیرانشهر، می‌تواند به اشتغال در حوزه معدن، رونق اقتصادی، درآمدزایی و اشتغال در این شهرستان و شهرستان‌های اطراف آن منجر شود که نیازمند همکاری سازمان‌های متولی است.

درویشی بیان کرد: در حال حاضر آماده احداث فراوری کارخانجات سنگ هم در شهرک صنعتی و هم در هر نقطه از شهر هستیم.

وی به دیگر مشکلات معادن داران اشاره کرد و گفت: بر اساس اظهارات رئیس صمت پیرانشهر، از جمله مشکلاتی که معادن این شهرستان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند مربوط به دستگاه‌های فعال است که سند به نامشان نیست.

فرماندار پیرانشهر با بیان اینکه ۱۵ معدن فعال در این شهرستان وجود دارد، افزود: بنابراین طبق تعاملاتی که با بهره‌برداران معادن انجام‌گرفته است به‌زودی مشکلات آنان تسهیل و رفع می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×