» اخبار استان » بوکان » گازرسانی به ۱۳ روستای محروم بوکان
بوکان
بوکان - پیشخوان
در چهارمین روز از دهه مبارک فجر صورت گرفت؛

گازرسانی به ۱۳ روستای محروم بوکان

بهمن 16, 1402۹:۳۱ ق٫ظ 40

رئیس اداره گاز بوکان از افتتاح و بهره برداری پروژه گازرسانی به ۱۳ روستای محروم شهرستان بوکان در چهارمین روز از دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش«حرف رک» اسماعیل رسول‌زاده در گفتگو با خبرنگار بوکان‌هه‌وال؛ از گازرسانی به ۱۳ روستای این شهرستان در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی دولت سیزدهم و در راستای محرومیت‌زدایی شاهد بهره‌برداری از گازرسانی به ۱۳ روستای بوکان خواهیم بود.

وی ادامه داد: این ۱۳ روستا شامل ۶ روستای حوزه جوانمرد از جمله گل‌تپه قرمیش، قرمیش، کانی سیران و اربنوس خواهد بود.

رئیس اداره گاز بوکان در ادامه عنوان کرد: در این حرکت جهادی توسط دولت سیزدهم ۸۰۰ خانوار روستایی از نعمت گاز خانگی به شوند.

اسماعیل رسول‌زاده با اشاره به اعتبار ۳۸ میلیاردتومانی این پروژه مهم تصریح کرد: امید است با تخصیص اعتبارات لازمه در سال آینده شاهد اتمام گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان باشیم.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه تعداد روستاهای دارای گاز خانگی در سطح شهرستان بوکان به ۱۲۷ خواهد رسید که ۷۵ درصد آن یعنی بیش از ۸۰ درصد در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

این مسئول بوکانی ادامه داد: هم اکنون ضریب و نفوذ و جمعیت شهری از گاز خانگی ۹۹ درصد و روستایی شهرستان ۹۰ درصد است.

رئیس اداره گاز بوکان عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام‌گرفته و اتمام گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سال ۱۴۰۳ بوکان به‌عنوان شهر سبز در کشور معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: این داده‌ها نشان می‌دهد که شهرستان بوکان در سطح استان از نظر برخورداری روستاها از نعمت گاز در رتبه اول قرار دارد.

رسول‌زاده خاطرنشان کرد: تمام تلاش مدیران بوکانی و همچنین ادارات مختلف شاهد رفع محرومیت‌ها در زمینه‌های مختلف باشیم و امیدواریم طی چند سال آینده و با اقدامات جهادی چالش‌های موجود در سطح شهرستان رفع و بوکانی توسعه‌یافته را در همه حوزه‌های مختلف ببینیم.

رئیس اداره گاز بوکان افزود: بی‌تردید بوکان سبز جدای از کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در شهرستان سبب توسعه پایدار در بسیاری از حوزه‌ها خواهد شد
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×