» پیشخوان » ۱۰ طرح کشاورزی در هفته دولت در میاندوآب به بهره‌برداری می‌رسد
میاندوآب
پیشخوان - میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

۱۰ طرح کشاورزی در هفته دولت در میاندوآب به بهره‌برداری می‌رسد

شهریور 1, 1402۸:۵۴ ق٫ظ 60

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: هم‌زمان با هفته دولت، ۱۰ طرح تولیدی و عمرانی در بخش کشاورزی این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش حرف رک، رضا مقدم در گفتگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به‌پیش بینی افتتاح ۱۰ طرح مختلف در بخش کشاورزی هم‌زمان با هفته دولت، اظهار کرد: این ۱۰ طرح در حوزه آب‌وخاک و تولیدات گیاهی در میاندوآب به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه برای افتتاح این طرح‌ها در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده است، افزود: با آغاز بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۳۹ نفر به طور مستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

وی گفت: از طرح‌هایی که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد؛ هشت طرح با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال در حوزه آب‌وخاک بوده و شامل پنج پروژه اجرای سیستم نوین آبیاری در مجموع به مساحت ۱۵ هکتار در روستاهای سیستک، دولت آباد، خیرآباد و یوزباشکندی و سه پروژه خط انتقال آب با لوله در سطح چهارهزار و ۴۵۹ متر در روستاهای حاصلقوبی امیرآباد، جعفرآباد چلیک، نظام‌آباد، اوچ تپه و حاج حسن خالصه است.

مقدم تصریح کرد: برای اجرای پروژه‌های بخش آب‌وخاک مبلغ ۲۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض دولتی پرداخت شده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: با اجرای این هشت پروژه بیش از ۱۰۰ هزار مترمکعب آب کشاورزی صرفه‌جویی می‌شود.

وی اظهار کرد: مرکز بوجاری غلات و حبوبات روستای ارمناک سفلی با اعتبار بالغ بر هفت میلیارد و ظرفیت بوجاری سه هزار تن انواع بذور غلات و حبوبات یکی دیگر از طرح‌هایی است که به مناسبت هفته دولت در میاندوآب به بهره‌برداری می‌رسد.

مقدم گفت: با آغاز بهره‌برداری از این مرکز برای شش نفر به‌صورت مستقیم و پایدار، زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: احداث سایبان در باغی به مساحت دو هزار مترمربع در کوی یوزباشکندی میاندوآب نیز از طرح‌هایی است که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: این طرح باهدف افزایش راندمان و کیفیت محصولات باغی، در درختان میوه هسته‌دار اجرا شده و برای اجرای آن بالغ بر دو میلیارد ریال اعتبار بلاعوض دولتی پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×