» اجتماعی » ۳۸۰۰ تن‌ماهی از دریاچه پشت سد ارس برداشت می‌شود
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو

۳۸۰۰ تن‌ماهی از دریاچه پشت سد ارس برداشت می‌شود

مهر 13, 1402۰:۰۵ ق٫ظ 50

 مدیر شیلات و آبزیان شهرستان پلدشت گفت: پیش‌بینی شده است که امسال سه هزار و ۸۰۰ تن‌ماهی از دریاچه پشت سد ارس برداشت شود.

محمد مقدم در گفتگو با خبرنگار حرف، با بیان اینکه، فصل صید و صیادی از هفته گذشته در شهرستان پلدشت آغاز  و تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه دارد، اظهار کرد: پیش‌بینی شده است که امسال سه هزار و ۸۰۰ تن‌ماهی از دریاچه پشت سد ارس برداشت شود.

وی تصریح کرد: پشت سد ارس یکی از منابع عظیم پرورش انواع ماهی و آبزیان بوده با ۱۵ هزار هکتار وسعت نقش مهمی در معیشت مردم محلی ایفا می‌کند.

مدیر شیلات و آبزیان شهرستان پلدشت ادامه داد: ماهیانی مثل کپور، فیتو فاک، سوف، سیم‌کپور، آمور و سایر آبزیان از جمله ذخایر این منابع آبی هستند که با کمک تعاونی‌های صید و صیادی در این منطقه نسبت به صید و صادرات آن اقدام می‌شود.

مقدم بیان کرد: به‌منظور حفظ و بازسازی ذخایر ارزشمند آبزیان منابع آبی استان سه میلیون و ۵۰۰ انواع کپور ماهیان از جمله کپور، سوف، ماش، کلمه، سیم‌کپور و آمور در مرکز شهید کاظمی پلدشت هر ساله تکثیر و در دریاچه‌های پشت سدهای استان و سایر منابع رهاسازی می‌شود.

وی اضافه کرد: پرورش چهار گونه بچه‌ماهی گرمابی از نوع کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ‌هد به‌صورت مصنوعی و نیمه مصنوعی در این مرکز صورت می‌گیرد و این بچه‌ماهی‌ها پس از سه ماه و رسیدن به وزن مطلوب علاوه بر تأمین نیاز استان به استان‌های هم‌جوار صادر می‌شوند.

مقدم با اشاره به مشکلات اصلی و اساسی ماهیگیران در پلدشت، اظهار کرد: صیدهای غیرمجاز در این منطقه باعث شده سالانه از سه هزار و ۸۰۰ تن‌ماهی، دو هزار و ۵۰۰ تن‌ماهی توسط صیادان غیرمجاز به یک‌هزار و ۳۰۰ تن توسط تعاونی‌های صید و صیادی، صید شود.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×