» اجتماعی » ۴۵ روز گذشت، هنوز برخی دانش‌آموزان در آذربایجان‌غربی کتاب ندارند
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گزارش و تحلیل

۴۵ روز گذشت، هنوز برخی دانش‌آموزان در آذربایجان‌غربی کتاب ندارند

آبان 10, 1402۰:۰۵ ق٫ظ 40

براساس گزارشات ارسالی از سوی مردم در آذربایجان‌غربی برخی از دانش‌آموزان پس از گذشت ۴۵ روز هنوز کتاب درسی به دستشان نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، بر اساس گزارش‌های ارسالی از سوی هم‌وطنان استانی بیشتر دانش‌آموزان در شهرستان‌ها هنوز موفق به دریافت کتاب‌درسی خود نشده‌اند.

مخاطبان این رسانه با تماس و ارسال پیام‌هایی مختلف اظهار کرده‌اند که با وجود پیگیری‌های متعدد هنوز فرزندانشان کتابی دریافت نکرده و از فایل‌های مختلف آموزشی استفاده می‌کنند.

دانش‌آموزانی که از پی‌دی‌اف کتاب‌های درسی استفاده می‌کنند

صابر محمودی یکی از دانش‌آموزان مدرسه اندیشه چالدران در گفتگو با خبرنگار حرف رک اظهار کرد: ۴۵ روز از آغاز سال تحصیلی گذشته است؛ اما هنوز موفق به دریافت کتاب‌درسی نشده‌ام.

وی تصریح کرد: ثبت سفارش کتاب‌درسی در سامانه قطعی بوده و به‌موقع هم ثبت‌نام کتاب‌درسی را انجام داده‌ام؛ اما هنوز موفق به دریافت کتاب‌درسی‌ام نشده‌ام و فعلاً از پی‌دی‌اف کتاب‌های درسی استفاده می‌کنم که این‌گونه درس‌خواندن خیلی سخت است.

محمودی تصریح کرد: از مسئولان استانی خواهشمندیم هرچه سریع‌تر کتاب‌درسی دانش‌آموزان مقطع دبیرستان را تحویل دهند؛ چراکه دانش‌آموزان کتاب ندارند و دبیرها شروع به تدریس و پرسش‌وپاسخ و امتحان کرده‌اند، جدا از تحویل کتاب بچه‌های رشته‌های نظری، دانش‌آموزان رشته‌های هنرستان نیز کتاب‌هایشان را تحویل نگرفته‌اند.

در این راستا گفتگویی با علی مطهری مدیرکل آموزش‌وپرورش صورت‌گرفته است که در ادامه می‌خواهیم؛

 دانش‌آموزانی که در زمان مقرر ثبت‌نام نکرده‌اند موفق به دریافت کتب درسی نشده‌اند

علی مطهری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» در خصوص علل عدم دریافت کتاب‌درسی توسط برخی دانش‌آموزان در استان اظهار کرد: سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از اردیبهشت در کشور آغاز شده بود.

وی تصریح کرد: ثبت سفارش در سامانه فروش و توزیع کتب درسی در صورتی امکان‌پذیر بود که دانش‌آموز توسط مدرسه در سامانه سیدا برای سال تحصیلی آینده ثبت‌نام نهایی شده باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: توزیع کتاب‌های درسی در ادارات آموزش‌وپرورش استان‌ها تا آخر مرداد انجام شد و ابتدای مهر کتاب‌ها به دست‌دانش آموزان رسیده بود و تنها دانش‌آموزانی موفق به دریافت کتاب نشده‌اند که به‌موقع اقدام به ثبت‌نام کتاب نکرده بودند.

وی تصریح کرد: عدم تأیید قبض ثبت سفارش دانش‌آموزان در سامانه سیدا یکی از علل اخیر در توزیع کتب درسی برای برخی دانش‌آموزان است این سامانه در سال جاری توسط وزارت آموزش‌وپرورش طراحی شد که اطلاعات دانش‌آموزان و ثبت سفارش در این سامانه ثبت می‌شود و توسط مدیران تایید تا حواله صادر شود.

مطهری بیان کرد: اگر مدرسه یا دانش‌آموزی با مشکل روبه‌رو است، می‌تواند نام و کد خود را به سازمان اعلام کند تا بررسی شود که چرا تا به امروز کتاب به دستشان نرسیده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×