» اجتماعی » آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های سردشت مهار شد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
پس از دو ساعت تلاش؛

آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های سردشت مهار شد

تیر 19, 1402۹:۲۵ ب٫ظ 40

شهردار ربط گفت: آتش‌سوزی در ۳۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی، پس از دو ساعت تلاش با کمک نیروهای امدادی و مردمی مهار شد.

رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ اظهار کرد: هر ساله با آغاز فصل تابستان و افزایش طبیعت‌گردی در مناطق جنگلی زیبای سردشت، آتش‌سوزی‌های ناشی از سهل‌انگاری گردشگران یا عوامل طبیعی بخش وسیعی از این طبیعت بکر را تهدید می‌کند.

رسولی بیان کرد: متاسفانه امروز نیز ۳۵ هکتار از مراتع جنگلی سردشت طعمه حریق شده و خسارت زیادی را به بار آورد.

وی تصریح کرد: در این آتش‌سوزی مقدار زیادی از مزارع گندم، جو، سماق، انگور و همچنین ۱۵ هکتار از جنگل‌های سردشت طعمه حریق شده و خسارت زیادی را به بار آورد.

رسولی افزود: کمبود محیط‌بان، قرارگرفتن در نوار مرزی، وجود روستاهای متعدد در داخل این محدوده، کمبود اعتبار لازم برای صیانت از جنگل‌های سردشت اهم معضلاتی است که این طبیعت بکر منحصربه‌فرد با آن دست‌به‌گریبان بوده و با وجود هشدارها، هنوز مسئولان شهرستان سردشت از ادامه این روند اظهار نگرانی می‌کنند.

وی ضمن انتقاد از ضعف مدیریتی و کمبود نیروی انسانی و تجهیزات حفاظت از محیط‌زیست و منابع طبیعی و جنگلی سردشت، اظهار داشت: مسئولان استانی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند چرا که در صورت ازدست‌رفتن این میزان اراضی جنگی، ضربه جبران‌ناپذیری به طبیعت سردشت وارد شده و حیات گونه‌های گیاهی و جانوری را به خطر می‌افتد.

رسولی افزود: ۱۰۱ هکتار جنگل در آذربایجان غربی وجود دارد که بیش از ۸۰ درصد آن در محدوده شهرستان سردشت قرار گرفته است؛ بنابراین مسئولان استان باید در این زمینه توجه جدی داشته باشند.

وی گفت: علت آتش‌سوزی و برآورد خسارت این حادثه در دست بررسی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×