» اجتماعی » آذربایجان غربی آماده میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
استاندار آذربایجان‌غربی:

آذربایجان غربی آماده میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی است

تیر 19, 1402۱۱:۰۰ ق٫ظ 80

استاندار آذربایجان‌ غربی گفت: استان آمادگی میزبانی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از استان‌های شمالی و شمال غرب کشور را دارد .

به گزارش پایگاه خبری حرف رک، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه، سال گذشته در نخستین سال بازگشایی مرز تمرچین برای زائران اربعین حسینی ۶۷ هزار نفر در مدت ۲۰ روز از این مرز تردد کردند و امسال پیش‌بینی می‌کنیم میزبان ۵۰۰ هزار زائر باشیم .

معتمدیان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده باتوجه‌به آب‌وهوای مطلوب و فاصله نزدیک تمرچین تا سامرا و کربلا زائران استان‌های شمالی و شمال غرب کشور از تمرچین تردد کنند.

وی با بیان اینکه استان آمادگی لازم را برای میزبانی از زائران دارد تصریح کرد: با اعتبارات مناسبی که تخصیص داده شده است عملیات تکمیل زیر ساخت‌ها در بخش راهسازی و ایمن‌سازی و هم چنین خدمات اسکان و بهداشتی و درمانی در حال اجرا است .

 بیش از ۲۰ کیلومتر بزرگراه در محور محمدیار تا نقده زیر بار ترافیک خواهد رفت

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی هم از ۴۰ طرح راهسازی با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: تا بیستم مردادماه بیش از ۲۰ کیلومتر بزرگراه در محور محمدیار تا نقده زیر بار ترافیک خواهد رفت و از تقاطع غیرهمسطح محمدیار بهره‌برداری خواهد شد.

حمزه‌لویی از افزایش تعداد قطارهای مسافری از مقصد تهران به ارومیه و نقده هم خبر داد و خاطرنشان کرد: این مار باهدف افزایش سرعت حمل‌ونقل و بالارفتن امنیت سفر زائران انجام خواهد شد.

 جاده‌های منتهی به مرز تمرچین ایمن‌سازی شده است

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی هم از اجرای طرح روکش آسفالت جاده‌های منتهی به مرز تمرچین با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و کفت: چهار هزار کیلومتر خط‌کشی جاده‌ها، نصب چهار کیلومتر نیوجرسی در نقاط حادثه‌خیز، و تأمین روشنایی تمام گردنه‌های استان از دیگر اقدامات برای ایمن‌سازی سفر زائران اربعین حسینی است.

آرامون از احداث ۱۵ گیت گذرنامه در پایانه مرزی تمرچین هم خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده مدت‌زمان تردد هر زائر از مرز تمرچین زیر ۵ دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×