» اخبار استان » آذربایجان‌غربی میزبان ۴ شهید گمنام دفاع مقدس
اخبار استان - تیتر یک

آذربایجان‌غربی میزبان ۴ شهید گمنام دفاع مقدس

آذر 21, 1402۹:۳۴ ق٫ظ 40

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های مقدس آذربایجان غربی این شهدا در عملیات‌های مختلفی مانند والفجر ۴، کربلای۵ و تک دشمن شهادت رسیده‌اند و سن آنها بین ۱۶ تا ۲۲ سال بوده است.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی از ورود پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس به این استان خبر داد.

سرهنگ جلیل وحیدی گفت: این شهدا در عملیات‌های مختلفی مانند والفجر ۴، کربلای ۵ و تک دشمن در سال ۱۳۶۷ به شهادت رسیده‌اند و سن آنها بین ۱۶ تا ۲۲ سال بوده است.

وی افزود: با این ورود، تعداد شهدای گمنام آذربایجان غربی به ۷۳ نفر رسیده است.

این شهدا پس از استقبال گرم مردم و مسئولان در فرودگاه شهید باکری ارومیه، به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتقل می‌شوند.

آیین استقبال از شهدا در امروز سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ رأس ساعت ۱۰ صبح در فرودگاه شهید باکری برگزار خواهد شد.

شهدا الگوی نسل جدید ایران هستند
سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی نیز در آیین استقبال از چهار شهید گمنام دفاع مقدس، از شهدا به‌عنوان الگوی نسل جدید ایران یاد کرد.

وی به خبرنگار حرف رک گفت: شهدا با ایثار و فداکاری خود، اسلام و ایران را در برابر دشمنان بیمه کردند و ما موظف به ادامه راه آنها هستیم.

سردار رجبی افزود: حضور پیکر مطهر شهدا در استان آذربایجان غربی، موجب افزایش انگیزه و روحیه مردم و نیروهای مسلح شده است.

وی تأکید کرد: ما باید با الگوگیری از شهدا، از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه حمایت کنیم و به دشمنان نشان دهیم که ملت ایران همواره در صحنه حضور دارد.

همچنین روز گذشته نیز مراسم بزرگداشت سردار شهید پناه تقی‌زاده در شهرستان پلدشت برگزار شد. شهید تقی‌زاده از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که چند روز پیش در حین انجام عملیات مستشاری در سوریه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

حال و هوای شهدا در حالی در آذربایجان غربی سایه افکنده که مردم این استان در حال آمادگی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا سلام‌الله علی‌ها هستند.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×