» اجتماعی » آذربایجان غربی ۳۰ درصد سیب کشور را تأمین می‌کند
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو

آذربایجان غربی ۳۰ درصد سیب کشور را تأمین می‌کند

شهریور 22, 1402۰:۰۵ ق٫ظ 00

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی ۳۰ درصد سیب کشور را تأمین می‌کند، گفت: طبق پیش‌بینی‌ها امسال یک میلیون و ۲۲۱ هزار سیب‌درختی در استان تولید خواهد شد.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار حرف رک؛ با بیان اینکه آذربایجان غربی ۳۰ درصد سیب کشور را تأمین می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۴۸ هزار و ۵۳۳ نفر بهره‌بردار در باغات سیب استان مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه، از مجموع ۱۲۲ هزار هکتار از اراضی باغی استان در حدود ۶۵ هزار و ۴۱ هکتار از باغات استان به محصول سیب اختصاص دارد، افزود: سالانه حدود یک میلیون و ۶۹۵ هزار تن محصول از باغات استان تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها امسال یک میلیون و ۲۲۱ هزار سیب‌درختی در استان تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال حدود ۷۵۰ هزار تن سیب تولید شده در استان، به کشورهای هند، پاکستان، روسیه، افغانستان و عراق صادر و یا روانه سردخانه‌ها برای ذخیره‌سازی محصول می‌شود.

شهبازی بیان کرد: حدود ۱۵۰ هزار تن سیب تولید شده نیز به مصرف تازه‌خوری داخلی و مابقی نیز به‌صورت سیب صنعتی تحویل کارخانه‌های تولید آبمیوه می‌شود.

وی عنوان کرد: تعداد ۷۱ مرکز خرید سیب صنعتی مجوزدار در استان دایر شده است و پیش‌بینی تولید محصول سیب صنعتی در امسال، حدود ۳۲۰ هزار تن است.

شهبازی با بیان اینکه، امسال کارخانجات همکاری خوبی در زمینه خرید سیب درجه سه دارند، گفت: با تغییر الگوی کشت و به‌کارگیری روش‌های علمی در بخش کشاورزی استان، درصددیم تا انواع درختان و رقم‌های جدید زودرس و میان‌رس را جایگزین باغ‌های سنتی کنونی کنیم.

شهبازی بیان کرد: موضوع آموزش و ترویج نیز به‌صورت جدی پیگیری می‌شود، تا میزان تولید و کیفیت محصولات نیز ارتقا یابد.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×