» اجتماعی » آزادسازی ۱.۵ هکتار اراضی زرینه‌رود در شاهین‌دژ
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس اداره منابع آب شاهین‌دژ خبر داد:

آزادسازی ۱.۵ هکتار اراضی زرینه‌رود در شاهین‌دژ

آبان 3, 1403۷:۵۸ ق٫ظ 10

رئیس اداره منابع آب شاهین‌دژ از آزادسازی ۱.۵ هکتار اراضی زرینه‌رود در شاهین‌دژ خبر داد و گفت: عملیات آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌های شهرستان شاهین‌دژ به هدف بازپس‌گیری اراضی تصرف شده از رودخانه زرینه‌رود ادامه دارد.

محمد جباری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: عملیات آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌های شهرستان شاهین‌دژ به هدف بازپس‌گیری اراضی تصرف شده از رودخانه زرینه‌رود ادامه دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۱.۵ هکتار از این اراضی توسط ماشین‌آلات شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی آزاد و رفع تصرف شد.

رئیس اداره منابع آب شاهین‌دژ تصریح کرد: این زمین‌ها در روستای قازانلوی شهرستان واقع شده بودند و با همکاری مقامات قضایی و انتظامی بازپس‌گیری شدند.

جباری تأکید کرد: این اداره در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب، با هرگونه تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها به طور جدی برخورد می‌کند.

وی افزود: این اداره به استناد تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، هرگونه تصرف غیرقانونی در بستر و حریم رودخانه‌ها را شناسایی کرده و پس از صدور اخطاریه‌های قانونی توسط کارشناسان به متخلفان، اقدامات لازم برای رفع تصرف را پیگیری می‌کند. این روند در راستای حفظ منابع آبی و جلوگیری از خسارت به محیط زیست و زیرساخت‌های آبی منطقه انجام می‌شود.

جباری همچنین تصریح کرد: طی هفته جاری، حدود چهار هکتار از اراضی متصرف شده آزادسازی شده است و این عملیات در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت تا تمامی تصرفات غیرمجاز از حریم و بستر رودخانه زرینه‌رود رفع شود. این اقدامات با هدف حفظ جریان طبیعی آب و جلوگیری از مخاطرات زیست‌محیطی و اقتصادی، با همکاری نهادهای قضایی و انتظامی به‌صورت مداوم ادامه خواهد داشت.

وی در پایان اظهار داشت: اداره منابع آب شاهین‌دژ از همه ساکنان و کشاورزان درخواست می‌کند تا به قوانین مربوط به حریم رودخانه‌ها احترام بگذارند و از هرگونه تصرف غیرمجاز خودداری کنند، چرا که این اقدامات برای حفاظت از منابع آبی و حفظ پایداری زیست‌محیطی منطقه ضروری است.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×