» اجتماعی » آزادی زندانی کثیرالشاکی پس از ۱۰ سال
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
معاونت حل اختلاف آذربایجان غربی خبر داد:

آزادی زندانی کثیرالشاکی پس از ۱۰ سال

مهر 21, 1403۱۱:۰۱ ق٫ظ 30

معاونت حل اختلاف آذربایجان غربی از آزادی یک زندانی کثیرالشاکی پس از تقریبا 10 سال حبس خبر داد.

اکبر اسدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» از آزادی یک زندانی کثیرالشاکی پس از تقریبا 10 سال حبس خبر داد و گفت: این موفقیت با جلب مشارکت خیرین و اخذ رضایت از شکات در شعبه 19 شورای حل اختلاف ویژه زندان ارومیه حاصل شده است.

وی گفت: با تلاش و میانجیگری اعضای شعبه 19 شورای حل اختلاف ویژه زندان ارومیه و برگزاری جلسات صلح و سازش، این زندانی کثیرالشاکی با جلب همکاری خیرین و رضایت حدود 20 نفر از شکات پرونده که بخشی از مبلغ ردمال را گذشت کرده بودند، پس از 10 سال از بند زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشت.

معاون حل اختلاف آذربایجان غربی همچنین بر اهمیت چنین اقداماتی تاکید کرد و گفت: تلاش‌های همکاران شوراهای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش در دعاوی و اختلافات، به‌ویژه پرونده‌های زندانیان،قابل ارزش است.

اسدی از خیرین نیکوکار که با اقدامات ارزشمند خود زمینه رهایی محکومین مالی بی‌بضاعت را فراهم کرده‌اند و همچنین از شکات پرونده که با اعلام گذشت خود از بخشی از حق و حقوق قانونی‌شان، به این روند کمک کردند، تشکر کرد.

اسدی در ادامه با اشاره به اهمیت همکاری جامعه و خیرین در حل مشکلات اجتماعی، گفت: اقدام خیرین نیکوکار در کمک به زندانیان کثیرالشاکی و جلب رضایت شکات، نمونه‌ای از همبستگی و انسان‌دوستی است که می‌تواند تأثیر شگرفی در بازگشت افراد به زندگی عادی و اجتماعی داشته باشد.

وی افزود: برگزاری جلسات سازش و صلح در شعب شوراهای حل اختلاف، نه‌تنها به کاهش جمعیت زندانیان کمک می‌کند، بلکه زمینه‌ساز ایجاد روابط مثبت و تسهیل روند بازگشت زندانیان به جامعه است.

معاون حل اختلاف آذربایجان غربی با بیان اینکه جامعه باید به سمت نیکوکاری و همکاری بیشتر برای حل مشکلات برود، خاطرنشان کرد: هر فردی می‌تواند با مشارکت در این روند، به رهایی محکومین و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند. ما باید تلاش کنیم تا افرادی که به دلایل مالی در زندان به سر می‌برند، دوباره به آغوش خانواده و جامعه بازگردند و فرصتی دوباره برای شروع زندگی جدید پیدا کنند.

گفتنی است آزادی این زندانی کثیرالشاکی، نماد امید و تلاش در جهت ایجاد صلح و سازش در جامعه است. امیدواریم که با تداوم این اقدامات و مشارکت خیرین، بتوانیم شاهد کاهش مشکلات اجتماعی و حمایت از افرادی باشیم که به‌دلیل شرایط اقتصادی و اجتماعی به زندان افتاده‌اند. چنین اقداماتی نه‌تنها زندگی یک فرد را تغییر می‌دهد، بلکه می‌تواند به بهبود شرایط اجتماعی در سطح جامعه نیز کمک کند.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×