» اجتماعی » آغاز برداشت آفتابگردان آجیلی از مزارع ارومیه
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد:

آغاز برداشت آفتابگردان آجیلی از مزارع ارومیه

مرداد 29, 1403۹:۰۰ ق٫ظ 30

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: برداشت محصول آفتابگردان آجیلی از مزارع حوزه عمل نازلوچای ارومیه آغاز شده است.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با بیان اینکه، برداشت محصول آفتابگردان آجیلی از مزارع حوزه عمل نازلوچای آغاز شده است، اظهار کرد: این فصل زراعی، مناطق تحت کشت آفتابگردان در نازلوچای با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده‌اند و این محصول به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: حوزه عمل نازلوچای در سال زراعی ۱۴۰۳ با داشتن بیش از ۵۰۰ هکتار زمین تحت کشت آفتابگردان، پس از گندم رتبه دوم را از نظر وسعت کشت در منطقه نازلوچای به خود اختصاص داده است که این امر نشان‌دهنده اهمیت ویژه آفتابگردان در برنامه‌های کشاورزی منطقه است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بیان کرد: بالاترین مساحت کشت مربوط به آفتابگردان‌های رقم جدید است که به دلیل ویژگی‌های برتر خود از جمله زودرسی، عملکرد بالا و تقاضای زیاد در بازار، مورد توجه ویژه قرار گرفته است، این نوع آفتابگردان‌ها با توانایی‌های منحصر به فرد خود، سهم بسزایی در تولید و اقتصاد منطقه ایفا خواهند کرد.

وی تصریح کرد: با آغاز فصل برداشت آفتابگردان آجیلی از مزارع حوزه عمل نازلوچای، خوشحالیم که شاهد رشد چشمگیر در سطح کشت این محصول هستیم. امسال، بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی ما به کشت آفتابگردان اختصاص یافته که پس از گندم، بالاترین سطح کشت در منطقه است.

شهبازی بیان کرد: آفتابگردان‌های جدیدی که امسال کشت شده‌اند، به دلیل زودرسی و عملکرد بالای خود، توانسته‌اند توجه کشاورزان و بازار را جلب کنند این ارقام جدید به خوبی نیازهای بازار را پاسخ می‌دهند و امیدواریم با برداشت موفق این محصول، به بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان و تأمین نیازهای مصرفی کمک کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که با ادامه حمایت از کشاورزان و استفاده از تکنولوژی‌های جدید، می‌توانیم بهره‌وری را افزایش دهیم و نقش مهمی در توسعه کشاورزی منطقه ایفا کنیم، همچنین، تقویت زیرساخت‌های لازم برای فرآوری و بازاریابی محصول، از دیگر اقدامات کلیدی در این مسیر خواهد بود.

انتهای خبر/م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×