» اجتماعی » آغاز به کار ستاد گرامیداشت روز ملی روستا
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
در ارومیه انجام پذیرفت؛

آغاز به کار ستاد گرامیداشت روز ملی روستا

مهر 7, 1403۱۱:۵۴ ق٫ظ 10

طی مراسمی با حضور مدیرکل و کارشناسان صندوق، ستاد گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر با معرفی اعضای خود آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» طی مراسمی با حضور مدیرکل و کارشناسان صندوق، ستاد گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر با معرفی اعضای خود آغاز به کار کرد.

در این مراسم، به مناسبت فرارسیدن ۱۵ مهرماه، روز ملی روستا و عشایر و به منظور بررسی مسائل بیمه‌ای این قشر از جامعه، ستاد گرامیداشت تشکیل شد. هدف از تشکیل این ستاد، برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های راهبردی صندوق بیمه اجتماعی در استان و تقویت فرصت‌های موجود برای روستائیان و عشایر است که یکی از اولویت‌های مهم نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

سیروس محمودیان، مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی استان آذربایجان غربی، ضمن تبریک این روز، به اهمیت نقش روستائیان و عشایر در امنیت، اقتصاد و استقلال کشور اشاره کرد. وی تأکید کرد که این قشر، با وجود جمعیت کمتر، سهم بزرگی در توسعه استانی و ملی داشته و به عنوان کانون‌های تولیدی کوچک، نقشی کلیدی در تقویت اقتصادی کشور ایفا می‌کنند. توسعه مناطق روستایی و ارائه خدمات پایدار به ساکنان این مناطق، از جمله دغدغه‌های اصلی نظام است.

در نخستین جلسه این ستاد، مصوبات مهمی از جمله دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مناطق روستایی و عشایری، برگزاری نشست‌های تخصصی بیمه‌ای، میزهای خدمت، اعطای احکام و تقدیر از مستمری‌بگیران صندوق، و همچنین برگزاری نشست‌های خبری با هدف تبیین مزایای صندوق و اقدامات انجام شده به تصویب رسید.

همچنین مقرر شد جشن‌هایی در مناطق روستایی و عشایری برگزار شده و با ائمه جمعه، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها دیدار و از همکاری آنها تقدیر شود.در ادامه جلسه ستاد گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر، برنامه‌های دیگری نیز به تصویب رسید. از جمله این برنامه‌ها، می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه بیمه و تأمین اجتماعی برای آگاهی‌بخشی به روستائیان و عشایر اشاره کرد. این کارگاه‌ها با هدف ارتقاء دانش بیمه‌ای این قشر از جامعه و تشویق آنان به استفاده از مزایای صندوق بیمه اجتماعی طراحی شده‌اند.

علاوه بر این، تاکید شد که از ظرفیت رسانه‌های ملی و استانی به بهترین نحو برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در زمینه اهمیت بیمه اجتماعی و خدمات صندوق استفاده شود. تولید مستندات و برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با محوریت معرفی نقش روستائیان و عشایر در پیشرفت و توسعه کشور و اقدامات صندوق بیمه، از جمله مواردی بود که در دستور کار قرار گرفت.

انتهای خبر/ و

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×