» اجتماعی » آغاز عملیات سم‌پاشی درختان در مهاباد
اجتماعی - ارومیه - پیشخوان - مهاباد
شهردار مهاباد مطرح کرد:

آغاز عملیات سم‌پاشی درختان در مهاباد

اردیبهشت 2, 1403۷:۴۶ ق٫ظ زمان مطالعه: 1 50

شهردار مهاباد گفت: از یک اردیبهشت‌ماه عملیات سم‌پاشی درختان و فضای سبز در سطح شهر به‌نوبت آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «حرف‌رک» بابک رستم‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی هالان-۲۴ با اعلام این خبر اعلام کرد: با افزایش دمای هوا و گسترش روند رشد و تکثیر آفات نباتی، همچنین وجود حشرات، مشکلات بیشتری در کشاورزی به وجود می‌آید.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر، شاهد حمله دسته‌جمعی پشه‌ها به منازل مسکونی و مغازه‌ها در این شهرستان بوده‌ایم این حملات پشه‌ها باعث شده است که مردم با مشکلات جدی روبرو شوند و برای ازبین‌بردن این پشه‌ها، استفاده از حشره‌کش‌ها چندین برابر افزایش‌یافته است.

شهردار مهاباد دررابطه‌ با این خبر اظهار کرد: عملیات سم‌پاشی و آفت‌زدایی درختان در سطح شهر از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار است، زیرا حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت زندگی شهروندان دارد.

رستم‌پور در ادامه گفتگو افزود: این عملیات از یک اردیبهشت‌ماه توسط همکاران واحد فضای سبز شهرداری با تأیید کارشناسان مربوطه در تمام مناطق سطح شهر آغاز می‌شود با این کار، موجب جلوگیری از وقوع حوادث ناخوشایند ناشی از هجوم حشرات و پشه‌ها و آفات مختلف خواهد شد و به حفظ سلامتی درختان و گیاهان شهر و همچنین شهروندان از شر پشه‌ها و حشرات خلاص می‌شوند.

بابک رستم‌پور درباره رعایت نکات ایمنی شهروندان در زمان سم‌پاشی درختان در سطح شهر اظهار کرد: از تردد غیرضروری در مسیرهای در حال سم‌پاشی خودداری کنید. این عمل باعث می‌شود که سم‌ها به‌دوراز هدف پخش شوند و احتمال آسیب به‌سلامتی افراد بیشتر شود، به‌محض رویت اکیپ‌های سم‌پاشی و شروع عملیات سم‌پاشی در محل، به‌سرعت درب و پنجره منازل را ببندید تا مواد سم‌پاشی از طریق درب و پنجره وارد منازل نشود.

بابک رستم‌پور خاطرنشان کرد: در هنگام انجام عملیات سم‌پاشی، از پارک‌کردن وسایل نقلیه، به‌ویژه خودروهای حاوی مواد خوراکی، در حاشیه خیابان‌ها باید خودداری شود لطفاً در زمان سم‌پاشی، وسایل نقلیه خود را در مکان‌های مناسب پارک کنید تا عملیات سم‌پاشی به‌درستی انجام شود و از پخش نامطلوب سموم جلوگیری شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×