» اخبار استان » آغاز پویش «مشق همدلی» برای حمایت دانش‌آموزان
اخبار استان
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان آذربایجان‌غربی خبر داد:

آغاز پویش «مشق همدلی» برای حمایت دانش‌آموزان

شهریور 20, 1403۲:۲۹ ق٫ظ 20

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: پویش «مشق همدلی» با هدف جلب مشارکت‌های مردمی برای تأمین لوازم‌التحریر و پوشاک دانش‌آموزان نیازمند در استان آغاز به کار کرد.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»؛ از بهسازی مدارس با حمایت عدالت تربیتی و آموزشی در استان خبر داد و اظهار کرد: آنچه که در آغاز سال‌تحصیلی جدید مورد انتظار است، ایجاد محیطی آموزشی با بالاترین کیفیت در تمام مناطق استان است.

وی تصریح کرد: این امر باید توسط مدیران و روسای شهرستانی با دقت و مسئولیت پیگیری شود لازم است برای رسیدن به این هدف، زیرساخت‌های مناسب آموزشی از جمله فضاهای آموزشی و تجهیزات کافی فراهم شود تا دانش‌آموزان با انگیزه و شور بیشتر سال تحصیلی را آغاز کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی بیان کرد: کارهایی همچون ثبت‌نام دانش‌آموزان، تعیین کلاس‌ها و صدور ابلاغ‌ها با هماهنگی کامل با قرارگاه عدالت تربیتی انجام شود.

وی گفت: بهسازی و شاداب‌سازی مدارس نیز باید با سرعت بیشتری دنبال شود چرا‌که بهبود محیط آموزشی از طریق تجهیز به امکانات مناسب و همچنین ایجاد فضای فرهنگی و تفریحی برای دانش‌آموزان می‌تواند انگیزه بیشتری برای حضور فعال آنها در کلاس‌های درس ایجاد کند.

مطهری خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تحقق عدالت آموزشی تنها با بهبود فیزیکی مدارس ممکن نیست، بلکه کیفیت محتوای آموزشی نیز باید بهبود یابد.

پویش مشق همدلی و حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت

وی بیان کرد: اجرای پویش مشق همدلی با همکاری نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی، به منظور تأمین نوشت‌افزار دانش‌آموزان نیازمند، یکی از اقدامات مثبت در راستای کاهش نابرابری آموزشی است.

مطهری همچنین از حمایت استاندار آذربایجان‌غربی از پویش مشق همدلی قدردانی کرد و گفت: همکاری با موسسات خیریه و نهادهای مردمی نیز در این راستا اهمیت ویژه‌ای دارد ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و تربیتی برای تمام دانش‌آموزان استان، نیازمند همکاری مستمر بین مسئولین و نهادهای مختلف است.

وی به نقش مهم بسیج و گروه‌های مردمی اشاره کرد و گفت: بسیج و گروه‌های مردمی با ورود فعال خود توانسته‌اند فضای آموزشی را به محیطی شاد و سالم تبدیل کنند.

مطهری از ادامه روند تحویل مدارس جدید تا پایان شهریورماه خبر داد و افزود: با همکاری اداره کل نوسازی مدارس، سایر پروژه‌ها نیز به زودی به پایان خواهند رسید.

وی خواستار پیگیری جدی کارگروه‌های پروژه مهر در استان شد و گفت: تمامی شهرستان‌ها باید پیشرفت‌های خود را در اجرای این پروژه به صورت منظم گزارش دهند.

مطهری افزود: در صورت بروز هرگونه مشکل، همکاری لازم باید صورت گیرد تا روند رشد پروژه متوقف نشود. این پروژه‌ها نه تنها باید به موقع اجرایی شوند، بلکه کیفیت اجرای آنها نیز باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد تا نتایج قابل قبول به دست آید.

وی بر اهمیت استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان برای تأمین امکانات آموزشی تأکید کرد و اظهار داشت: با بهره‌برداری از توانایی‌های نهادها و سازمان‌های مختلف، می‌توان رضایت حداکثری دانش‌آموزان و والدین را فراهم کرد.

انتهای خبر/م

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×