» اخبار استان » آمادگی مردم ارومیه جهت حضور در راهپیمایی
اخبار استان - سیاسی - گزارش و تحلیل
حرف رک گزارش می‌دهد؛

آمادگی مردم ارومیه جهت حضور در راهپیمایی

فروردین 16, 1403۲:۰۰ ب٫ظ 70

مردم مومن و ولایت‌مدار ارومیه، آمادگی کامل خود را برای حضور گسترده در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و مشارکت در راهپیمایی روز جهانی قدس اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»؛ در ۶ ماه گذشته تصاویر زیادی از پدر و مادرهای ساکن در غزه در حالی که جسد خونی کودکان خود را به دست گرفته و در حال گریه و زاری هستند منتشر شده است، تصاویری که توسط کاربران فضای مجازی وایرال شده و واکنش‌های زیادی به دنبال داشت.

در این تصاویر دلخراش، نشان می‌دهد که والدین نمی‌توانند از کودکان خود جدا شده و در آغوش برای آنان لالایی سر می‌دهند در واقع این صحنه‌ها بسیار شوکه ‌کننده بوده و دل هر مسلمان و آزاده‌ای را در جای جای دنیا به درد می‌آورد.

صهیونیست‌ها بدون توجه به پروتکل‌های جنگ وحشیانه به بیمارستان و منازل غیرنظامیان یورش می‌برند و زنان و کودکان را به طرز وحشتناکی به شهادت می‌رسانند در واقع دیدن چنین تصاویر دل را به درد می‌آورد.

به‌ویژه اینکه مشاهده این جنایات که علیه براداران دینی و مردم مسلمان که صورت می‌گیرد غم را دو چندان کرده و باعث شده تا خون مردم به جوش آمده و راهپیمائی امسال را باشکوه‌تر برگزار کنند.

امروز خبرنگار حرف رک، برای تهیه گزارش به سطح خیابان ارومیه رفته تا نظر مردم را در خصوص آمادگی‌شان در راهیپیمایی روز قدس که فردا در این شهر هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود را بپرسد.

جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیست قابل قبول نیست

پیرزنی را که روی ویلچر نشسته بود و با دخترش در حال خرید بودند؛ در گفتگو با خبرنگار حرف، گفت: جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیست اصلا قابل قبول نیست و باید پاسخ کوبنده‌ای از سوی مسلمانان و غیر مسلمانان به آنان داده شود.

وی تصریح کرد: اتحاد، انسجام و همبستگی ملی مهمترین پیام راهپیمایی به استکبار جهانی است که همین کشتار نشان‌دهنده ناتوانی و عجز آنان برای رسیدن به اهداف شومشان است که از هیچ ذلتی و خواری چشم‌پوشی نمی‌کنند.


روز جهانی قدس روز همبستگی مسلمانان در مبارزه با صهیونیست جهانی است

سراغ یکی از کافه‌داران در خیابان امام رفته و از او درخصوص غزه، فلسطین و روز جهانی قدس می‌پرسم، وی در گفتگو با خبرنگار حرف می‌گوید: امسال در حالی روز قدس را گرامی می‌داریم که که رژیم غاصب صهیونیست روز به روز جزی‌تر شده و با گستاخی هر چه تمام‌تر با نقص تمام قوانین بین‌المللی به کنسولگری ایران در دمشق حمله می‌کنند.

وی تصریح کرد: آنان با حمله به کنسولگری کشورمان جمعی از سرداران و فرماندهان این خاک و بوم را به شهادت رسانده تا خوی تجاوزکارانه خود را بار دیگر به جهانیان ثابت کند.

حسین که خود را دانشجوی حقوق معرفی کرده است در ادامه روز جهانی قدس را روز همبستگی مسلمانان در مبارزه با صهیونیست جنایتکار دانست و اظهار داشت: امیدواریم این غده سرطانی که روزانه صدها کودک و غیرنظامی را به شهادت می‌رساند از صحنه منطقه حذف شود و با حضور پرشور مردم و حمایت‌ها آنان شاهد شکست رژیم غاصب اسرائیل در مقابل مردم غزه باشیم.

این شهروند در ادامه عنوان کرد: به قطع یقین فلسطین و قدس عصبی جدانشدنی از امت بزرگ اسلامی بوده و هیچ برنامه و اقدامی از سوی دشمنان نمی‌تواند انگیزه ملل اسلامی را برای بازپس‌گیری و احقاق حق از دست رفته را سست، یا به فراموشی بسپارد.

وی با تاكید بر اینكه موضوع فلسطین همچنان محوری‌ترین مساله جهان اسلام است، گفت: سران كشورهای اسلامی در این خصوص باید واكنش نشان دهند و سكوت جامعه اسلامی در مقابل جنایات اخیر رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست.

این شهروند با بیان اینکه به قطع یقین در راهیپیمایی روز قدس شرکت خواهم کرد، تصریح کرد: رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی ۷۳ سال همانند یک غده سرطانی در این منطقه به آزار و اذیت مسلمانان پرداخته است.

ریشه رژیم صهیونیستی به‌زودی سرنگون می‌شود

زینب شهروند دیگری که به همراه دوستان خود در خیابان خیام جنوبی قدم می‌زد، در گفتگو خبرنگار حرف رک، ضمن محكوم كردن جنایت اخیر رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه تاكید كرد: به‌زودی ریشه رژیم صهیونیستی خشک شده و این رژیم جنایتكار نابود و سرنگون می‌شود.

وی بیان کرد: فردا به همراه دوستان خود در این راهیپیمایی شرکت می‌کنیم چرا که قدس شریف برای همیشه پایتخت جهان اسلام است و هیچ‌ وقت با اشغال رژیم منحوس صهیونیستی هویت آن تغییر نمی‌یابد.

سارا دوست زینب نیز ضمن محكوم كردن جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین و غزه گفت: صهیونیست‌ها تنها زبان زور و مقاومت را می‌فهمند و سران كشورهای اسلامی نباید در مقابل جنایت‌ها این رژیم منحوس طکدت اختیار کنند‌.

وی با اشاره به اینکه، روز قدس، روز ام‌نوایی جهان با پاره تن است است، اظهار کرد: این روز، روز تجلی وحدت و همدلی در حمایت از مردم مظلوم و قهرمان است، بنده به عنوان یک جوان ارومیه‌ای از تمامی آحاد مردم دعودت می‌کنم تا در این راهپیمایی شرکت کنند.

سارا در ادامه بیان کرد: مردم بصیر و آگاه آذربایجان‌غربی باید در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با لبیک به ندای تاریخی امام راحل بار دیگر باید  به صحنه آمده و با محکومیت جنایات وحشیانه اسرائیلی‌ها، فریاد بیزاری از متجاوزین و حامیان و هم‌پیمانان آنها را سر بدهند. ️

فردا به همراه خانواده‌ام در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت می‌کنم

رقیه دوست دیگر زینب در این خصوص بیان کرد: فردا مردم مومن، روزه‌دار، انقلابی و ولایی ارومیه نیز همگام و هم‌صدا با مسلمانان جهان پرشورتر‌تر از همیشه در راهپیمایی باشکوه یوم‌الله روز قدس شرکت می‌کنند.

این شهروند بیان کرد: مردم خداجوی ارومیه فردا با شرکت در راهپیمایی ضمن اعلام همدردی با ملت ستم‌دیده و مظلوم فلسطین، کینه و انزجار خود نسبت به رژیم کودک‌کش صهیونیستی را به جهانیان نشان خواهند داد.

وی بیان کرد: فردا به همراه خانواده‌ام در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت می‌کنم.

فردا مردم در دفاع از فلسطین به پا می‌خیزند

صمد صادقی شهروند دیگر ارومیه‌ای با دعوت از مردم استان برای حضور در راهپیمایی روز قدس عنوان کرد: رژیم منحوس صهیونیستی درر سایه حمایت‌های آمریکای خونخوار و استعمار جهانی و با نقض قوانین و حقوق بین‌الملل دست به تجاوزی آشکار در سرزمین‌های اسلامی زده و بدون هیچ ترسی دست به انواع جنایات نفرت‌انگیزی می‌زند.

وی بیان کرد: همه جهانیان، جنایات این رژیم پست‌ فطرت را آشکارا و بی‌پرده دیده و قلب‌های پاک آنان به درد آمده است و فردا در دفاع از حقیقت به پاخاسته و در روز با عظمت قدس با مسلمانان همراه شده و خواستار مرگ این رژیم خواهند شد.

ماهور عزیزیان یکی از هموطنان آشوری در این خصوص در گفتگو با خبرنگار حرف رک بیان کرد: لازم است که امسال جمعه آخر ماه رمضان مسلمانان با شدت بیشتر به میدان بیایند.

وی تصریح کرد: مردم دیار باکری‌ها باید به میدان بیایند تا علیه این رژیم کودک‌کش را که هر لحظه مشغول توطئه‌هایی برای کشار مردم غزه است شعار بدهند.

این شهروند عاشوری بیان کرد: فردا باید تمامی مردم بیرون بیایند تا با قدرت بیشتر بتوانند در ریشه‌کن کردن رژیم صهیونیستی سهیم بوده و گام بردارند.

عزیزیان بیان کرد: امروز روز قدس متعلق به ملت مظلوم فلسطین و متعلق به همه آزادگان جهان است تا ندای مظلومان و عدالت‌خواهان در گستره عالم طنین‌انداز شود.

عزیزیان افزود: فردا در راهپیمایی روز قدس با خروش یکپارچه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، لرزه بر پیکره صهیونیسم می‌اندازیم.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار حاج قاسم سلیمانی سردار سرافراز جبهه مقاومت، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای فلسطین و غزه، شهدای مقاومت به‌ویژه شهدای تعدادی از مستشاران نظامی؛ سردار شهید محمدرضا زاهدی و یارانش بیان کرد: فردا جمعه در روز جهانی قدس همه از ترک و کرد گرفته تا آشوری و ارمنی در راهپیمایی شرکت می‌کنیم، تا به امید خدا شاهد رهایی مردم مظلوم فلسطین، از یوغ رژیم جعلی، غاصب و جنایکار اسرائیل باشیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×