» اخبار استان » آمادگی کامل نیروی انتظامی در ایام نوروز
اخبار استان - پیشخوان
جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی خبر داد:

آمادگی کامل نیروی انتظامی در ایام نوروز

اسفند 20, 1402۱:۴۱ ب٫ظ 40

جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از آمادگی صددرصدی نیروی انتظامی برای خدمات‌رسانی مضاعف به مسافران نوروزی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» سامان غنی‌زاده جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در رزمایش ترافیکی – انتظامی ویژه نوروز 1403 از آمادگی صددرصدی برای خدمات‌رسانی مضاعف به مسافران خبر داد و اظهار کرد: با همدلی و همکاری خوبی که وجود دارد شاهد امن‌ترین سفرها در سطح استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: پلیس و دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان در طرح زمستانی خدمات بسیار خوبی را به مردم ارائه دادند و امیدواریم در رزمایش طرح نوروزی نیز همین موفقیت حاصل شده و شاهد خدمتگزاری روزافزون به شهروندان و دیگر مسافران نوروزی در سطح این استان باشیم.

غنی‌زاده افزود: در این طرح بیش از ۲۴۰ تیم گشتی به‌صورت محسوس و نامحسوس و همچنین تمامی دستگاه‌ها از جمله اداره راه، هلال‌احمر، اورژانس و سایر دستگاه‌های امدادی، از تاریخ 24 اسفندماه تا 14 فروردین سال جدید باهدف تسهیل در شد و آمدی، روان‌سازی ترافیک و رسیدگی به‌موقع به تصادفات و کاهش تصادفات حضور خواهند داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی تأکید کرد: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، استفاده از شانه خاکی و حرکات مارپیچ از جمله خطوط قرمز پلیس است که اگر راننده‌ای این حرکات را انجام دهد خودروی وی توقیف خواهند شد.

وی گفت: همه ساله طرح تأمین نظم و امنیت در نوروز به‌ویژه در طرح‌های ترافیکی و تأمین نظم اجرا می‌شود و از ۲۴ اسفند به مدت ۲۰ روز تا ۱۴ فروردین در سطح جغرافیایی استان طرح تأمین نظم و امنیت سفرهای نوروزی به اجرا در میاید.

غنی‌زاده بیان کرد: روزانه حدود ۲۴۰ تیم گشتی فقط از حوزه راه و راهور و ۱۰۰ تیم انتظامی بنابر تدابیر فرماندهی انتظامی استان تا شاهد امن‌ترین سفرها در سال جاری باشیم.

وی افزود: با خودروهایی که دو تخلف هم زمان انجام دهند برخورد می‌شود و خودروی راننده متخلف به مدت ۳ روز توقیف می‌شود

غنی‌زاده گفت: مردم در ایام نوروز همکاری خیلی خوبی با پلیس راهور دارند و امیدواریم که این همکاری در همه روزها ادامه‌دار باشد تا شاهد داغدار شدن خانواده‌ای بر اثر سانحه تصادف نباشیم.

صفری رئیس ستاد خدمات سفر استان آذربایجان غربی در این رزمایش عنوان کرد: استان آذربایجان غربی دارای ۳۰ هزار مکان گردشگری است که می‌توانیم ۵۴۰۰ نفر را در هتل‌های استان اسکان دهیم.

وی یادآور شد: باتوجه‌به ظرفیت گردشگری استان آذربایجان غربی و حضور مسافران زیاد در این استان ظرفیت هتل‌ها در استان افزایش می‌یابد.

خاطرنشان می‌شود رزمایش طرح نوروزی پلیس‌راه با حضور نهادهای خدمات‌رسان در حوزه سفرهای نوروز هم‌زمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی برگزار شد.

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×