» اجتماعی » آمادگی کامل هلال‌احمر آذربایجان غربی برای خدمات‌رسانی امدادی به زائران اربعین
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی خبر داد:

آمادگی کامل هلال‌احمر آذربایجان غربی برای خدمات‌رسانی امدادی به زائران اربعین

تیر 31, 1402۸:۲۹ ق٫ظ 30

سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی از آمادگی کامل هلال‌احمر این استان برای خدمات‌رسانی امدادی به زائران اربعین حسینی (ع) در مرز تمرچین خبر داد.

حمید محبوبی در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ اظهار کرد: هلال‌احمر استان تمام امکانات خود را برای پاسخگویی مطلوب به زائران بسیج کرده است.

وی افزود: ۵۱ مرکز عملیاتی شامل ۲۰ مرکز پاسخگویی، ۳۰ پایگاه موقت و ثابت امداد و نجات و یک پایگاه بین‌المللی در ایام اربعین امسال به زائرین سیدالشهدا (ع) خدمت‌رسانی خواهند کرد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: ۷۵ دستگاه خودروی امدادی و ۲۵۰ نفر از داوطلبین تخصصی در حوزه امداد و نجات در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و تیم‌های تخصصی واکنش سریع و امداد و نجات برای اربعین به‌کارگیری خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ اربعین مصادف با ۲۰ صفر چهلمین روز شهادت امام سوم شیعیان جهان در سال ۶۱ هجری قمری در صحرای کربلا است.

«جابر بن عبدالله انصاری» صحابی برجسته حضرت محمد (ص) یکی از نخستین افرادی است که مزار حسین بن علی (ع) را زیارت کرد.

زیارت اربعین از اعمال مهم و ویژه مسلمانان است و هر ساله شیعیان زیادی به‌صورت پیاده و سواره به‌سوی کربلا برای زیارت مزار امام حسین (ع) عزیمت می‌کنند، این سنت از قدیم‌الایام در میان مسلمانان مرسوم بوده است.

میلیون‌ها عاشق و شیدا از روزها قبل در تدارک سفر به کربلا و زیارت مزار سرور و سالار شهیدان هستند.

شمار زایران کربلا در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و به یکی از بزرگ‌ترین اجتماع مسلمانان جهان تبدیل شده است. راهپیمایی اربعین حسینی (ع) نماد وحدت مسلمان جهان است چرا که در این روز همه مسلمانان از سراسر جهان به سمت کربلا در حرکت هستند.

مسافت پیاده‌روی اربعین میان دو شهر نجف و کربلا حدود ۸۰ کیلومتر است و هزار و ۴۵۲ ستون در این مسیر وجود دارد که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

برای پیاده‌روی کل مسیر زمانی در حدود ۲۰ تا ۲۵ ساعت لازم است و بهترین زمان برای شروع این پیاده روز ۱۶ صفر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×